۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۹۲۷۵۶

پاسخ مسیحیان عراق به سخنان مداخله‌جویانه اردوغان

مسیحیان عراق اظهارات توهین آمیز رییس جمهور ترکیه نسبت به بسیج مردمی عراق را محکوم کردند.
بسیج مردمی عراق الحشد الشعبی

به گزارش خبرگزاری رسا، ریان سالم الکلدانی فرمانده "کتائب بابیلون" (گردانهای انجیل) در شمال عراق با محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه تأکید کرد بسیج مردمی توطئه های اردوغان علیه ملت عراق را نقش بر آب کرده است.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: بسیج مردمی یک تشکیلات ملی است که براساس قانون تصویب شده از سوی پارلمان و تأیید رییس جمهور تصویب شده است و یک نیروی تابع دولت عراق و از اوامر فرماندهی نیروهای مسلح عراق پیروی می کند. بنابراین چگونه می توان ادعا کرد که این تشکیلات، تروریستی است؟

الکلدانی از رییس جمهور ترکیه خواست به جای دخالت در امور داخلی عراق، به وضعیت داخلی کشورش و پاکسازی و تعقیب مخالفان سیاست هایش در داخل ترکیه به بهانه حمایت از کودتا بپردازد.

این رهبر مسیحیان عراق پرسید: مایه تعجب است که اردوغان میان تروریست ها و کسانی که با تروریسم مبارزه می کنند تفاوت قائل نیست.

وی تصریح کرد: در صورتی که اردوغان در زمینه تخریب نهادهای نظامی ترکیه موفق بوده است قطعا وی نخواهد توانست با دخالت های آشکار و تصریحات غیرمسؤولانه اش نهادهای نظامی و امنیتی ما را تضعیف کند. در صورتی که براساس ادعای اردوغان بسیج مردمی - به عنوان گروهی که خاک عراق را از داعش به عنوان تهدید برای کشورهای جهان از جمله ترکیه پاکسازی کرده است - یک گروه تروریستی باشد باید گفت که این تشکیلات توطئه های شما علیه ملت عراق را به شکست کشانده است.

یادآور می شود دیروز پنج شنبه به دنبال ادعای تروریستی خواندن بسیج مردمی از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، وزارت امور خارجه عراق، سفیر آن کشور در بغداد را فراخواند.

رییس جمهور ترکیه در ادعاهای مضحک خود، ایران را به در پیش گرفتن سیاست "قوم‌گرایانه" متهم کرد و گفت: ایران سیاست ملی‌گرایی فارسی را در پیش گرفته است که این سیاست منجر به درد و رنجی شده است که ترکیه آن را حس می‌کند!
وی همچنین به نیروهای داوطلب جنگ با داعش در عراق (بسیج مردمی) تاخت و گفت: پارلمان عراق علی رغم اینکه بسیج مردمی یک سازمان تروریستی است، از آن حمایت می‌کند./۸۴۷/
ب۱۰۲/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات