۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۹۲۷۵۴
استاد حوزه علمیه:

رشد و تعالی کشور در گرو مدیریت جهادی و انقلابی است

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز کشور برای رشد و تعالی نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است، گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت و توسعه است به دلیل وجود مدیریت انقلابی است.
انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در آیین نخستین سالگرد شهدای خان طومان در این شهرستان با بیان این که بزرگ‌ترین سرمایه و حجت درون عقل است كه بايد با بهره‌ مندی از اين ارزش والا به بالندگي مورد نظر برسيم، گفت: شهداي ما هم با استفاده و برخورداري از اين نعمت عقلانیت به درجه شهادت رسیدند و الگوي انسان های آزاده شدند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حرکت در مسیر عبودیت و بندگی، راهي است كه شهدا با فكر و انديشه باز انتخاب كرده اند، افزود: شهدا با شهادت به اوج خواسته دروني خود و رسيدن به قرب الهي دست يافتند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: شهدا در مسیری كه براي خود در نظر گرفته و ترسيم كردند، تلاش كردند و از جان و مال خودشان برای رضای خدا دریغ نکردند و همه چیز را برای خدا می دانستند.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که شهدا با تکیه دين خداوند و عظمت باري تعالي، دنيا و ظواهر برايشان كوچك و پست شد و با دل بريدن از دنيا و ماديات به مقام بندگي و عبوديت خداوند دست يافتند كه اين مقام والا و با ارزش به آساني كسب نمي شود و هر كسي به اين مقام نمي رسد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهداي مدافع حرم با الگوبرداري از شهداي هشت سال دفاع مقدس همه تعلقاتشان را رها کردند تا دینشان حفظ شود و باقي بماند، تصریح کرد: امروز شهدا بزرگترين الگو براي ما در دفاع از ارزش ها، دين و اسلام هستند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم براي دفاع از حرم اهل بيت(ع)، ذره اي خلل و درنگ در خود راه ندادند و با دل بريدن از همه وابستگي هايي كه در اين دنيا برايشان وجود داشت و عزيز بود، برای دفاع از حرم بي بي رفتند و جانانه به شهادت رسيدند و اكنون الگوسازي اين شهدا براي جوانان و نسل فردا از مهم ترين وظیفه همه ما است.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به این که شهداي مدافع حرم جان خود را در راه خدا بذل كردند و اين بخشش بدون هیچ چشم داشتی بوده است، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم تنها خدا را ديدند و هرکس خدا را بزرگ ببیند غیرخدا در دیدگانش خار و پست می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهداي ما اهل معرفت و بصيرت بودند و به دنبال تزویر و ریا نبوده و نیستند و چون رضایت خداوند برایشان در اولویت بود بندگي خالص خدا كردند، خاطرنشان کرد: شهدای عزیز با گام نهادن در مسير الهي، شهادت را براي خود خواستند و به آرزوي قلبي خود رسيدند.

وی ادامه داد: ما هم بايد با دل بريدن از تعلقات دنيوي براي خود الگوسازي كنيم و با الگو قرار دادن اهل بيت(ع) و شهدا، زندگي جاودانه را براي خود رقم بزنيم و بدانيم دشمن همواره در كمين است و بايد با دوري جستن از بيگانگان و دشمنان بريا عزتمندي اسلام و انقلاب تلاش كنيم.

حجت الاسلام مؤمنی با تأکید بر این که حمایت و پشتیبانی از ولایت، سیره مهم شهداي ما بوده است، بیان داشت: بايد بدانيم اكنون دشمن ولایت فقیه را هدف گرفته است و به همین دلیل بايد برای در امان ماندن از اين توطئه ها و هجمه های دشمنان، سيره و روش شهدا در جامعه تبیین شود. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن همه توان خود را برای از بین هویت انقلابی و دینی جامعه به کار گرفته است، تصریح کرد: هر چه برای تقویت هویت انقلابی و دینی عموم جامعه به ویژه نسل جوان سرمایه گذاری کنیم باز هم در برابر هجمه های وسیع دشمنان علیه اسلام و انقلاب کم است.

وی با اشاره به این که دشمنان یکی از راه های نفوذ به کشورمان را کم رنگ کردن مبانی دینی و انقلابی جامعه می دانند، خاطرنشان کرد: امروز کشور برای ایستادگی در برابر توطئه دشمنان نیازمند تقویت هویت انقلابی است.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که مسأله نفوذ دشمن به کشورمان  جدی است و مسؤولان و عموم مردم باید هوشیار باشند، تصریح کرد: تفکر انقلابی که مقام معظم رهبری نسبت به آن تأکید دارند باید در همه بخش های کشور نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز کشور برای رشد و تعالی نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت و توسعه است به دلیل وجود مدیریت انقلابی است.

وی با بیان این که دشمنان در 38 سال گذشته همه توان خود را در جهت نابودی و ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفته اند، بیان داشت: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است.

حجت الاسلام مؤمنی از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچم دار استکبار ستیزی در جهان معرفی کرد و با بیان این که یکی از مهم ترین دلایل دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران وجود همین رویکرد انقلابی و استکبار ستیزی مردم کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران آمریکا را دشمن درجه یک خود می داند و این نگاه هیچ گاه تغییر نخواهد کرد، بیان داشت: دشمنی آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران در ماجرای برجام کاملاً برای جهان اثبات شد./۲۰۳/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات