۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۹۲۷۴۶

مسؤولان فلسطینی در مورد آغاز انتفاضه ای جدید به رژیم صهیونیستی هشدار دادند

مقامات فلسطینی هشدار دادند که اگر زندانیان فلسطینی رژیم صهیونیستی به دلیل اعتصاب غذا جان بسپارند، این رژیم باید منتظر انتفاضه ای جدید باشد.
تجمع فلسطینیان معترض در مقابل یکی از زندان های رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان فلسطینی هشدار می دهند که اگر اسرای اعتصاب کننده در زندان های رژیم صهیونیستی بمیرند، این رژیم باید منتظر آغاز انتفاضه ای جدید باشد.

روزنامه ایندیپندنت روز جمعه در گزارشی نوشت: مسؤولان ارشد کرانه باختری رود اردن از اسرائیل به علت منع آنان از ملاقات با برخی از اسرای اعتصاب کننده انتقاد می کنند. این رژیم اسرای اعتصاب کننده را از هم جدا کرده است و در زندان های مختلف نگهداری می کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از عیسی قراقع رییس کمیته امور اسیران در سازمان آزادیبخش فلسطین گزارش داد: اگر هر یک از اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، بمیرد، وضعیت کرانه باختری رود اردن بدتر خواهد شد و انتفاضه ای جدید آغاز در راه خواهد بود.

ایندیپندنت نوشت: گزارش های رسمی اسرائیل نشان می دهد که هزار و 187 فلسطینی در 8 زندانهای این رژیم همزمان از روز 17 آوریل که روز اسیر فلسطینی است، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند.

قراقع رییس کمیته امور اسیران در سازمان آزادیبخش فلسطین می گوید که تعداد اسرای اعتصاب کننده هم اکنون به هزار و 500 اسیر افزایش یافته است.

وی افزود: علل و عوامل اعتصاب غذای اسیران فلسطینی زیاد است که از آن جمله می توان به بدرفتاری زندانبان ها، محرومیت اسیران از تماس تلفنی، محرومیت از داشتن وکیل و نیز حبس در سلول های انفرادی اشاره کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات