۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۹۲۷۳۳

محکومیت عامل حمله به مسجد شیعیان کویت

دادگاه کویت فرد متهم به حمله به مسجد شیعیان کویت را محکوم و حکم وی را اعلام کرد.
دادگاه کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه عالی کویت با صدور حکمی متهم اصلی تلاش برای انجام عملیات تروریستی در مسجد شیعیان را مقصر دانست و وی را محکوم کرد.

این دادگاه در پایان جلسات محاکمه فرد متهم که تابعیت کویتی داشته و با گروه داعش همکاری می کند، وی را مقصر شناخت و به تحمل 7 سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

مسجد امام زین العابدین (ع) مقر اصلی حضور و تردد مقلدان آیت الله سیستانی در کویت تلقی می شود و فرد تروریست قصد داشت با انجام عملیات خرابکارانه توطئه شوم خود را اجرا کند.

هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی کویت پس از انجام بررسی های گسترده، برنامه ریزی گروه داعش را برای بمب گذاری و انجام عملیات خرابکارانه در این کشور ناکام گذاشتند.

عناصر کویتی عضو گروه داعش که به تازگی در کویت و فیلیپین دستگیر شده اند، قصد داشتند با یک برنامه ریزی دقیق و با استفاده از ماده منفجره «جدرین» که در حادثه انفجار ماراتن بوستن آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفت، چند نقطه را در کویت منفجر کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای امنیتی کویت طی روزهای گذشته با انجام عملیات تعقیب و گریز در مناطق مختلف تعدادی از افراد مظنون و همدست را بازداشت کرده اند و تعداد دیگری از افراد مظنون نیز تحت نظر هستند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات