۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
کد خبر: ۴۹۲۷۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار نماینده پوتین در امور مسلمانان:

ايران و تاتارستان مشترکات فراوانی دارند

نماینده پوتین در امور مسمانان عصر روز گذشته با حجت‌الاسلام‌ و المسلمين رئيسي دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، رستم مینیخانوف، نماینده پوتین در امور مسمانان و رئیس‌ جمهور تاتارستان در رأس هیأتی عالی رتبه عصر پنجشنبه (31 فروردين‌ماه 96) با توليت آستان قدس رضوي دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي در اين ديدار، مذهب مشترک را مهم‌ترین عامل در احساس قرابت و نزديكي جمهوری اسلامی ایران با ملت تاتارستان دانست و خاطرنشان کرد: رابطه نزديك جمهوري اسلامي ايران و تاتارستان تنها به سبب همسايگي و حسن همجواري اين دو كشور نيست، بلكه ريشه در باورها و اعتقادات مذهبي و اسلامي مشترك دارد.

وي با تأكيد بر اينكه اشتراكات و اعتقادات عميق ميان دو ملت نويد بخش تعميق هرچه بيشتر روابط دوستانه در آينده است، بيان كرد: بي‌ترديد اراده رهبر معظم انقلاب اسلامي، دولت و مسئولان جمهوري اسلامي ايران بر گسترش هرچه بيشتر روابط ميان دو كشور است؛ امروز ايران اسلامي با جمهوري تاتارستان و روسيه ارتباط دوستانه بسيار نزديكي دارد و ان‌شاءالله شاهد تعميق هرچه بيشتر اين روابط در آينده خواهيم بود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزود: آستان قدس رضوي در حوزه‌هاي پذيرش دانشجو در دانشگاه‌هاي امام رضا(عليه‌السلام) و علوم اسلامي رضوي، ايجاد فرصت مطالعاتي براي اساتيد دانشگاه‌هاي تاتارستان و در عرصه‌هاي توريست سلامت، زيارت و علمي مي‌تواند با جمهوري تاتارستان همكاري مشترك داشته باشد.

وي با اشاره به اين مطلب كه آستان قدس رضوي يكي از بزرگترين و غني‌ترين منابع خطي را در كتابخانه مركزي خود فراهم آورده است، تصريح كرد: اين امكان وجود دارد كه كتاب‌هاي نفيس و برگزيده كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي به زبان‌هاي روسي و تاتاري ترجمه بشود تا مردم تاتارستان با سهولت بتوانند از اين منابع بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين رئيسي در ادامه آستان قدس رضوي را ملجأ و پناهگاه مسلمانان و محل آرمش بخش اضطراب‌ها دانست و تصريح كرد: بارگاه مطهر امام علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) سالانه ميزبان 30 ميليون زائر است و در لحظه تحويل سال حدود 4 ميليون نفر در صحن و سراي ملكوتي در جوار حضرت ثامن الحجج(عليه‌السلام) حضور یافتند.

همچنين در اين ديدار رئیس‌ جمهوری تاتارستان ضمن تشكر از ميهمان نوازي مردم و مسئولان ايران اسلامي بر گسترش هرچه بيشتر روابط با آستان قدس رضوي تأكيد و خاطر نشان كرد: اكثريت مردم جمهوري خودمختار تاتارستان مسلمان هستند و به همين سبب زمينه براي گسترش هرچه بيشتر روابط با ايران اسلامي و آستان قدس رضوي وجود دارد.

رستم مینیخانوف با تجميد از كتابخانه و موزه مركزي آستان قدس رضوي، گفت: عظمت، شكوه و غناي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي نشان دهنده جايگاه فرهنگ، ادب و هنر در نزد ملت بزرگ ايران است و جمهوري تاتارستان خواستار گسترش هرچه بيشتر روابط اين كتابخانه با مراكز فرهنگي و علمي كشور خود است.

گفتنی است قبل از این دیدار نماینده پوتین در امور مسلمانان به همراه هیأت همراه به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شدند و از کتابخانه آستان قدس بازدید کردند./864/ 102/ص

ارسال نظرات