۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۲۷۱۷
امام جمعه بابل:

وجود اماکن مقدس سبب وحدت و قرابت فرهنگ دینی بین ایران و عراق است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: وجود اماکن مقدس عتبات عالیات در کشور عراق و سفر میلیون ها زائر ایرانی در هر سال از وحدت و قرابت فرهنگ دینی ببن دو این دوکشور حکایت می کند.
دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل دیدار مسؤولان عراقی با امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در دیدار معاونان استاندار و جمعی از مسؤولان عراقی استان کربلا در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه دو ملت ایران و عراق دارای روابط و فرهنگ بسیار مستحکم هستند، گفت: وجود اماکن مقدس عتبات عالیات در کشور عراق و سفر میلیون ها زائر ایرانی در هر سال از وحدت و قرابت فرهنگ دینی ببن دو این دوکشور حکایت می کند.

وی افزود: در کنار سفر زائران ایرانی، مردم ایران میزبان میلیون ها زائر عراقی برای سفر به مشهد مقدس و زیارت بارگاه مطهر رضوی هستند و محوریت اهل بیت(ع) همگرایی و وحدت را در بین دو ملت افزایش می دهد.

امام جمعه بابل یکی از جلوه های وحدت آفرین را در چند سال اخیر در میان ملت های مسلمان به ویژه ایران و عراق در اربعین حسینی بیان کرد و اظهار داشت: مردم عراق محوریت برپایی همایش بزرگ چندین میلیونی اربعین حسینی و پیاده روی در این مسیر را برعهده دارند و این مساله امروز موجب حیرت جهانیان شده است.

وی ادامه داد: مؤثرترین عاملی که زمینه بهره‌ گیری از برکات اهل بیت(ع) را در جامعه اسلامی فراهم می کند؛ مساله زیارت است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که زیارت اربعین در بین مردم عراق یک مساله ریشه دار تاریخی است، تصریح کرد: امروز مساله اربعین حسینی از یک مساله ای محدود در عراق فراتر رفته و به یک موضوع بین المللی تبدیل شده است.

وی اذعان کرد: تعداد موکب های پذیرایی و خدمت رسانی به زائران و سیل عظیم کاروان های پیاده به سمت کربلای معلا نیازمند یک تلاش مجاهدانه است که خوشبختانه مردم و مسؤولان عراق به ویژه در استان کربلا در این عرصه بسیار موفق عمل کردند.

امام جمعه بابل با اشاره به حضور مسؤولان ارشد حکومت محلی استان کربلا در مازندران و شرکت در همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی، گفت: همکاری و همراهی مسؤولان ارشد عراقی در کمک و مساعدت به ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران جای تقدیر ویژه دارد و امیدواریم این دیدار و برگزاری همایش زمینه ساز همکاری های بیشتر بین استان مازندران و استان کربلا را فراهم سازد.

وی افزود: مقام معظم رهبری و مرجعیت شیعی در عراق اهتمام و نگاه ویژه ای به موضوع اربعین حسینی دارند و امیدواریم این حرکت بزرگ در راستای زمینه ساز مقدمات ظهور امام عصر(عج) شود.

جاسم ابومحمد فتلاوی معاون اول استاندار کربلا نیز در این دیدار با اشاره به این مطلب که مردم عراق اربعین و افتخار پذیرایی از زوار را عزت و شرف خود می دانند، گفت: پذیرایی از زائران حسینی ریشه در فرهنگ دیرین مردم عراق دارد و آنها در این راستا با هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: در اربعین گذشته کربلای معلا پذیرای بیش از 20 میلیون زائر اربعین بود و این یک رکورد بی نظیر محسوب می شود.

معاون اول استاندار کربلا ضمن تشریح برخی از جلوه های اربعین در همگرایی و وحدت در میان امت اسلامی، گفت: اربعین حسینی دلها را به یکدیگر با محوریت سیدالشهدا(ع) نزدیک می کند و جلوه با شکوهی از وحدت میان ملت های اسلامی فراهم می سازد.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی استان کربلا برای خدمت رسانی به زوار، خاطرنشان کرد: دولت عراق تمام امکانات و اهتمام خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بسیج می کند و امروز شهر کربلا شهری متفاوت با تمام شهرهای دنیا در پذیرایی از مهمانان است.

فتلاوی ضمن بیان این مطلب که در اربعین گذشته از 70 کشور دنیا در این مراسم شرکت کردند، اظهار داشت: در اربعین گذشته هیچ مشکل امنیتی و اقتصادی در اسکان و پذیرایی از زائران به وجود نیامد و این را از عنایات ویژه سید الشهدا(ع) می دانیم.

وی افزود: مردم عراق از پیام تشکر امام خامنه ای در خصوص اربعین حسینی بسیار خوشحال شدند و این عنایت ایشان برای ما یک سند افتخار است.

معاون اول استاندار کربلا با اشاره به پیش بینی افزایش تعداد شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی سال جاری، تاکید کرد: تلاش دولت محلی عراق در استان کربلا ایجاد بسترهای لازم و خدمات زیر ساخت به موکب های مختلف در جهت پذیرایی از زائران حسینی است.

فتلاوی ستاد اربعین حسینی و موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران را یکی از موکب های نمونه و برجسته در میان مواکب ایرانی در کربلا بیان کرد و گفت: به پاس همراهی و در راستای تقدیر از زحمات ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران و موکب فاطمه الزهرا(س) به همراه تعدادی از مسؤولان عراقی در شهرستان بابل حضور پیدا کردیم.

وی خواستار توسعه روابط بین استان های مازندران و استان کربلا شد و تصریح کرد: سطح روابط در حوزه های مختلف بین استان مازندران و استان کربلا با توجه به ظرفیت های بالقوه زیاد در این عرصه مطلوب نیست و امیدواریم در این سفر زمینه ساز افزایش سطح همکاری های لازم فراهم شود.

معاون اول استاندار کربلا با اشاره به امضای تفاهم و همکاری های بین دو استان تهران و خراسان رضوی با استان کربلا، گفت: امیدواریم در این سفر مقدمات برخی از تفاهم نامه ها و عقد همکاری ها فراهم شود و در سفر مسؤولان مازندران به استان کربلا به شکل نهایی در آید.

گفتنی است، معاون اول به همراه دو معاون دیگر استاندار کربلا، تنی چند از اعضای مجلس کربلا، فرماندار و تعدادی از مدیران کل استان کربلا روز گذشته به دعوت حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه بابل در مراسم تجلیل از خادمان عراقی و ایرانی اربعین حسینی در شهرستان بابل حضور پیدا کردند./۲۰۱/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات