۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۹۲۶۸۶
امام جمعه تبریز:

رییس جمهور ‌آینده به فکر مردم باشد

آیت الله مجتهد شبستری گفت: وظیفه همه ما حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است؛ فرد اصلح کسی است که به فکر مردم و آینده کشور باشد و انقلابی عمل کند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور در مجلس ترحیم جان باختگان سیل اخیر که در مسجد حاج کاظم آذرشهر برگزار شد، اظهار داشت: این حادثه برای استان تلخ بود.

وی با اشاره به آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ‌»، ابراز داشت: خداوند متعال، همه‌ انسان‌ها را آزمايش مى‌كند، امّا آزمايش و امتحان همه يكسان نيست. تمام جهان، صحنه آزمايش و تمام مردم حتّى پيامبران نيز مورد امتحان قرار مى‌گيرند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بايد بدانيم كه آزمايش‌هاى الهی براى ارتقای معنوی بشر است، تصریح کرد: انسان باید هر زمان به خداوند متعال توکل کند و برای خروج با سربلندی و عزت از خودش مدد بگیرد، وسايل آزمايش الهى نيز تمام حوادث تلخ و شيرين و از جمله ترس و گرسنگى، زيان مالى و جانى و كمبود محصولات است.

وی ادامه داد: ترس از دشمن، محاصره‌ اقتصادى، جنگ و جهاد و اعزام فرزندان و عزيزان به ميدان‌هاى نبرد، از جمله امتحانات است، براى پيروزى در آزمايش خوف از دشمن، نياز به توكّل و ياد خداوند است و براى مبارزه با كمبودها، نياز به صبر و پايدارى است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: لازم نيست همه‌ مردم با همه‌ مسائل آزمايش شوند، بلكه ممكن است هركس با چيزى آزمايش شود و فردى در آزمايشى روسفيد باشد، ولى در امتحان ديگرى رسوايى به بارآورد و ممكن است آزمايش فردى، وسيله‌ آزمايش ديگران نيز باشد.

وی با بیان اینکه حادثه سیل اخیر یک امتحان الهی هم برای بازماندگان جان باختگان این حادثه بود و هم برای کسانی که دچار ضررهای مالی و خسارات در منزل و زمین‌های کشاورزی شدند، بود، افزود: طبق آیات قرآن صبر و پایداری در این مصیبت را باید از خداوند مسألت داشته باشیم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: این سیل همچنین وسیله آزمون مسؤولان کشور است تا نشان دهند که در انجام وظایف و مسؤولیت‌های خود و وعده هایی که داده اند چگونه هستند، مسؤولان در حمایت، رفع مشکلات و بازسازی مناطق سیل زده نباید یک روز تعلل کنند.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ملت بزرگ ایران، تصریح کرد: این انتخابات نیز یک آزمون بزرگ برای ملت ایران است، وظیفه نخست ما حضور پرشور در انتخابات است و وظیفه دیگر ما انتخاب فرد اصلح با شناخت، آگاهی و توأم با بصیرت است تا کسانی که به فکر این مردم هستند بر سر کار بیایند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه انتخابات مورد سؤال قرار خواهد گرفت و از انسان پرسیده خواهد شد که آیا در تعیین سرنوشت جامعه اسلامی شرکت کرده اید، افزود: بنابراین این یک وظیفه شرعی و در حقیقت مشارکت در تعیین سرنوشت کشور اسلامی و ملت این مرز و بوم است.

وی ابراز داشت: بنابراین وظیفه همه ما حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است، فرد اصلح کسی است که به فکر مردم و آینده کشور باشد و انقلابی عمل کند.

گفتنی است آیت الله محسن مجتهد شبستری از مناطق سیل زده آذر شهر و پل غله زار بازدید و در جریان مسائل منطقه و سیل اخیر که منجر به جان باختن تعدادی از عزیزان شد قرار گرفت./202/۸۵۴/ب1

ارسال نظرات