۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۹۲۶۵۰
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

کارنامه روحانیت در طول تاریخ مملو از خدمت به مردم است

مدیر حوزه های علمیه خواهران، روحانیان را پیشتازان دفاع از اسلام و انقلاب دانست و نقش آنها در رفع آسیب های اجتماعی را مهم برشمرد.
اختتامیه اجلاس سراسری مدیران و موسسین حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در اختتامیه سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تبیین نقش حوزه های علمیه خواهران در حل مشکلات اجتماعی کشور عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران در طول تاریخ دارای ویژگی های مهم بوده اند که سبب شده تا در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی پیشگام باشد.

وی افزود: مهمترین ویژگی انبیای الهی، از جنس مردم  و همراه بودن با آنهاست و علمای ما نیز بنابر روایت«العلماء ورثة الانبیاء» در مسیر انبیاء حرکت می کنند و همراه، همگام و از جنس مردم هستند.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: علما در طول تاریخ دغدغه مردم را داشته اند و هیچگاه از این دغدغه ها فارغ نبوده و با تمام توان خود تلاش کرده اند تا مشکلات مردم را رفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اضافه کرد: کارنامه علما در طول تاریخ و نیز تاریخ معاصر پر از خدمت به جامعه است به طوری که اکثر بیمارستان ها توسط علما و مراجع ساخته شده اند و همواره همراه با مردم و مرجع و پناهگاه آنها بوده اند.

وی حوزه های علمیه و علما را از جنس مردم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه ها و علمای ما از جنس مردم هستند و نمی توانند نسبت به دغدغه های مردم بی تفاوت باشند و همچنین انقلابی که مولود حوزه است نمی تواند نسبت به مولود خود بی تفاوت باشد چرا که شعارهای آن منطبق بر قرآن، اهل بیت و متن دین است و اگر هویت انقلابی که همان استکبار ستیزی و مقابله با ظلم که روش انبیاء بوده است از حوزه علمیه گرفته شود، حوزه از معنا تهی می شود.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: هویت حوزه به انقلابی بودن آن است و این حوزه ها پشتیبان انقلاب، هادی، ناظر و مراقب انقلاب هستند و هرجا انقلاب به فداکاری احتیاج داشته باشد حوزه های علمیه و روحانیت پیشتاز این فداکاری هستند و در بحث دفاع از حرم نیز این موضوع دیده می شود و در دفاع مقدس نیز تبلور عینی آن دیده شد که روحانیت و حوزه علمیه در دفاع از کیان اسلام و انقلاب همواره پیشتاز بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه ابراز کرد: حوزه علمیه در تلاش برای کاستن از آسیب های اجتماعی و حل آنها نیز پیشگام بوده است و حوزه علمیه خواهران بدون آن که از جایی مأموریت داشته باشد، در جهت رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی تلاش کرده و باعث کاهش آنها شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: این حوزه که از برکات انقلاب است، ظرفیت های فراوانی دارد و به تعبیر رهبر انقلاب یک پدیده عظیم و مبارک است و اولین دستاورد آن تلاش در جهت هویتی است که حوزه علمیه خواهران در زمینه تولید علم، تبلیغ، پژوهش، آموزش، پشتیبانی و فناوری اطلاعات به دست آورده و به عنوان یک الگوی موفق مطرح است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: 9 هزار خواهر در فضای مجازی به صورت روزانه مشغول تولید محتوای دینی هستند و بزرگترین اجتماع خواهران را در شبکه کوثرنت با حدود 100 هزار عضو مشاهده می کنیم که 22 هزار عضو فعال دارد، 37 هزار مبلغ سازماندهی شده، 30هزار خواهری که روزانه در آموزش و پرورش برای نماز جماعت و بیان معارف دینی حضور پیدا می کنند، فعالیت 500 مدرسه علمیه و 80 هزار طلبه شاغل و 100هزار فارغ التحصیل حوزوی خواهر، 570 هسته پژوهشی متشکل از فارغ التحصیلان و 200جلد کتاب تولیدی توسط آنها، بخشی از دستاوردهای حوزه های علمیه خواهران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران در بحث تولید علم، حضور در فضای مجازی، کسب رتبه های برتر و میزان شرکت کننده در جشنواره علمی و پژوهشی طلاب با نام علامه حلی موفقیت های چشمگیری داشته است و همچنین بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی کشور نیز در حوزه علمیه خواهران راه اندازی شده است./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات