۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۹۲۶۳۳
آیت الله فاضل لنکرانی:

رشد حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: رشد حوزه های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است و باید تلاش شود تا صدها فرد مانند بانو مجتهده امین پرورش یابد.
 آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در اختتامیه سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در جامعه عنوان کرد: اساسی ترین وظیفه حوزه های علمیه، تفقه در دین و انذار جامعه است و بنیان حوزه ها بر آیه شریفه«لیتفقهوا فی الدین و لینذروا» بنا نهاده شده است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، هدف از نزول وحی و فرستادن کتاب آسمانی را انذار بیان کرده است و این اولویت هدفی نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: انذار در ذهن مردم جامعه عمدتاً با ترس از آتش و جهنم در آمیخته شده است و این درحالی است که مفهوم انذار بسیار گسترده تر از این تلقی است و باید در مسیری حرکت کرد که قبل از ترس از جهنم، مردم با عظمت و بزرگی خداوند انس بگیرند.

وی درک عظمت خداوند را مهم ترین عامل در شناخت دین دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه انبیا و مبلغان دین بیان عظمت خداوند است و اگر این موضوع اتفاق بیفتد و بتوانیم جوانان را طوری تربیت کنیم که به جای محدود کردن فضای مجازی و فیلتر بخش های مختلف، او بر اثر عظمت خداوند و درک آن به گناه آلوده نشود، وظیفه خود را انجام داده ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: انذاری که در جامعه بیان می شود و برخی از دین برداشت کرده اند، مربوط به بعد از عمل است در حالی که انذار مورد نظر خداوند مربوط به قبل از عمل است یعنی انسان قبل از انجام خطا به مرحله انذار می رسد و این نکته بسیار مهمی است.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود، رشد حوزه علمیه خواهران را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم درباره موفقیت ها و دستاوردهای حوزه علمیه مطلبی بیان کنیم، سهم بزرگی از آن متعلق به حوزه های علمیه خواهران است و این به علت اهتمام ویژه ای است که امام خمینی(ره) رهبر انقلاب، مراجع و علما و بزرگان به ضرورت راه اندازی و گسترش حوزه های علمیه خواهران داشتند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه ابراز کرد: ظرفیت هایی که در حوزه های علمیه خواهران وجود دارد شاید در حوزه های برادران کمتر دیده شود و همین موضوع اهمیت استفاده از این ظرفیت بالقوه را بیش از پیش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه از طریق زنان در جامعه اتفاق می افتد و غرب برای تحکیم سلطه خود از تزلزل و آسیب زدن به زنان بیشترین استفاده را می برد و تنها حوزه علمیه خواهران قوی و کارآمد و فعال می تواند در برابر تحرکات دشمن برای آسیب زدن به جامعه در این بخش فعالیت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: انتظار است که در حوزه های علمیه خواهران صدها فرد مانند بانو مجتهده امین اصفهانی پرورش یابد و نباید سطح علمی خواهران طلبه محدود شود چراکه جامعه به حضور آنها برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی و غفلت زدایی از جامعه نیازمند است.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان خاطرنشان کرد: ما به بانوان طلبه ای در جامعه نیاز داریم که بتوانند بار معنوی جامعه را بر دوش بکشند نه افرادی که مسؤولیت دولتی بگیرند و از روی جو زدگی، نا آگاهی و فریفته شدن نسبت به فرهنگ غربی سخنانی را به زبان بیاورند که انرژی حوزه های علمیه برای پاسخگویی به این مسائل هدر برود./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات