۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۲۵۱۹
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

ملتزم نبودن به نظر شورای نگهبان عدم صلاحیت افراد را ثابت می کند

استاد حوزه گفت: اگر کسی در ایران بخواهد رییس جمهور شود و بخواهد از آغاز کار به نظر شورای نگهبان احترام نگذارد و نسبت به این شورا نظر منفی بدهد از همان ابتدا عدم صلاحیت خود را ثابت کرده است.
مهدی طائب

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که قانون اساسی در هر کشوری پایه استقرار، امنیت و پیشرفت امور است، گفت: قانون اساسی همانند اصلی ترین ستون ها است که اگر اصلی ترین ستون متزلزل شود ستون های فرعی هم فرو می ریزد، استقرار در یک کشور به هم خواهد خورد و در نتیجه هرج و مرج به وجود می آید و هیچکس به هیچ هدفی نمی تواند دست پیدا کند.

وی افزود: قانون اساسی برای بهترین نتیجه از انتخابات شورای نگهبان را مسؤول تشخیص صلاحیت اولیه ورود به مناصب مهم معرفی کرده است یعنی کاری که مردم باید می رفتند یکی یکی افراد را مورد بررسی قرار می دادند تا ببینند افراد صلاحیت اولیه دارندد یا خیر از سوی شورای نگهبان انجام می شود، چون مردم دسترسی به اطلاعات نداشته و امکانات و فرصت این کار را ندارند.

رییس قرارگاه عمار با بیان این که خبرگان و نخبگان به این نتیجه رسیدند که شورای نگهبان مسؤول رسیدگی به صلاحیت داوطلبان باشد، اظهار داشت: شورای نگهبان افرادی فقیه و حقوقدان هستند که دسترسی به اطلاعات دارند، تمام نهادهای اطلاعاتی هم موظف هستند اطلاعات لازم را در اختیار این شورا قرار دهند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان بررسی های اولیه را انجام داده و کسانی که صلاحیت اولیه را دارند اعلام می کند بعد مردم از بین آن ها شخص مورد نظر خود را انتخاب کند، اگر کسی در ایران بخواهد رییس جمهور شود و بخواهد از آغاز کار به نظر شورای نگهبان احترام نگذارد و نسبت به این شورا نظر منفی بدهد از همان ابتدا عدم صلاحیت خود را ثابت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که کسی که نخواهد به قانون اساسی تمکین کند هرجا که قوانین فرعی با میل او نسازد را تمشیت نمی کند، ابراز داشت: در نتیجه چنین فردی محور به هم ریختن امور می شود، از این رو اگر افراد تمکین به احکام شورای نگهبان کنند اوضاع با نظم و به مصلحت کشور پیش می رود اما اگر نکنند در واقع بر ضد خود عمل کرده اند.

وی عنوان کرد: نتیجه عدم تمکین به قانون هرج و مرج است و نخستین کسی که از هرج و مرج لطمه می بیند همان فرد ایجاد کننده هرج و مرج است، هیچ کس  از بی نظمی و هرج و مرج سودی نمی برد، تمام کسانی که وارد میدان شدند و به قصد خدمت، ایجاد ایران و زندگی برتر که در سایه امنیت حاصل می شود حضور پیدا کرده اند باید نسبت به قانون اساسی تمکین داشته باشند و قانون اساسی شورای نگهبان را مسؤول تشخیص صلاحیت ها قرار داده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به منشأ هجمه ها به شورای نگهبان در ایام انتخابات خاطرنشان کرد: عده ای با چراغ قرمز موافق نیستند و می خواهند از چراغ قرمز عبور کنند در نتیجه یا سنگ چراغ را می شکنند و  دوست دارند که چراغی وجود نداشته باشند؛ شورای نگهبان چراغ قرمز سر راه کسانی است که صلاحیت ندارند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات