تفاوتهای تبلیغاتی پلاسکو با عجب شیر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، چرا این روزها هیچ یک از چهرههای دولتی را در میان مردم غم زده آذربایجان نمیبینیم؟ مردم محروم و زجرکشیدهای که بیش از 40 نفر از عزیزانشان طعمه سیل خروشان شد و خانه و کاشانهشان یا نابود شده یا زیر گل ولای دفن شده است.
قصه این چهرههای خدوم و دلسوز و البته شیفته دوربینهای خبرنگاران در ماجرای فروریختن پلاسکوی تهران فرق میکند. در آن ماجرا اولاً چون صحنه حادثه با دفتر کار این مسوولان فقط چند خیابان فاصله داشت و ثانیاً آن موقع گرفتاریهای انتخاباتی هنوز این قدر زیاد نشده بود.
ثالثاً دوربینهای کاشته شده پخش زنده و انبوه خبرنگاران و عکاسان حاضر در مقابل ساختمان پلاسکو و از همه مهمتر حضور مؤثر دستیاران و مشاورانی که در حین مصاحبه زنده حواس شان هست که این چهرههای تاثیرگذار را طوری بچرخانند که نمای کاملی از این حضور به موقع با بک گراند ساختمان تخریب شده پاسکو در قاب دوربینها ثبت شود تا خدای نکرده طرفداران تصویر آنها را با صحنههای کم تأثیر روستاهای آسیب دیده از زلزله خراسان یا سیل آذربایجان اشتباه نگیرند.
ضمناً آن مشاوران فهیم و حواس جمع، همراه بوقچی های تبلیغاتی احتمال میدادند که از زیرآوار پلاسکو دهها جنازه خارج شود که در این صورت میتوانست با یک پرونده سازی دیگر مثلاً به اسم «کشتههای نجومی»! کار رقیب را در انتخابات یکسره کرد.
ولی خب حالا که آن حادثه نتوانست دستاورد تبلیغاتی داشته باشد و حادثه سیل و زلزله چندان کشش تبلیغاتی ندارد، مشاوران ودستیاران تبلیغاتچی مگر بی عرضهاند که دست روی دست بگذارند، زنجیره افتتاح پروژهها که از یکی، دو ماه مانده به عید راه افتاده همچنان میتواند با افتتاح دوباره به اسم «افتتاح رسمی» ناامیدیها را به امید تبدیل کند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ