۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۹۲۱۳۲

رژیم صهیونیستی دستور تخریب مسجد «عبدالله السناوی» را صادر کرد

رژیم صهیونیستی دستور تخریب مسجد عبدالله السناوی در محله سلوان واقع در در کرانه باختری را صادر کرد.
تخریب منازل فلسطینیان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، رژیم صهیونیستی دستور تخریب یک مسجد را در شرق بیت‌المقدس اشغالی صادر کرده و مدعی شده است این ساختمان مجوز ساخت نداشته است.

دستور تخریب مسجد عبدالله السناوی که در محله سلوان قرار دارد، روز پنج‌شنبه (24 فروردین) صادر شد.

این در حالی است که فخري أبو دياب؛ عضو کمیته دفاع از سلوان، می‌گوید: این مسجد چند سال قبل در زمین‌های اوقافی و با کمک هزاران نفر از ساکنان منطقه ساخته و هزینه آن از کمک‌های اهدایی مردم تأمین شده است.

وی افزود: مسجد عبدالله السناوی از جمله شش مسجد فلسطینیها است که در این منطقه با خطر تخریب مواجه شده است.

در اواخر دسامبر، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اعلام کرد: رویکرد تخریبی رژیم صهیونیستی علیه سازه‌ها و منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس، به سطحی‌ بی ‌سابقه در هفت سال اخیر رسیده است.

تخریب منازل فلسطینی‌ها، خشم و نگرانی دیپلمات‌ها و گروه‌های حقوق بشری را برانگیخته است.

فعالان حقوق بشر سیاست رژیم تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها را خلاف قوانین بین‌المللی دانسته‌اند.

پارلمان رژیم اسرائیل (کنیست) 5 آوریل 2017 (16 فروردین 1396) لایحه‌ای جنجال‌برانگیز را علیه آنچه ساخت‌و ساز غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی می‌نامد، تصویب کرد.

کنیست اسرائیل که چندی پیش قانون مصادره زمین‌های فلسطینیها را تصویب کرده بود، قانون جدیدی را تصویب کرد که به‌ موجب آن روند تخریب منازل فلسطینی‌های ساکن مناطق عربنشین سرزمین‌های اشغالی تسریع می‌شود.

تصویب این قانون جدید در حالی است که کنیست در تاریخ 18 بهمن گذشته (ششم فوریه 2017) به‌ منظور جلب رضایت شهرک‌نشینان، قانون مصادره زمین‌های فلسطینی را تصویب کرده بود.

این مصوبه نگرانی و اعتراض فعالان و محافل حقوق بشر بینالمللی را برانگیخته است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات