۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۸۰۳۸
پیام نوروزی وزیر ارتباطات؛

١٣٠هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات در سال٩٦ ایجاد می شود

وزیر ارتباطات همزمان با نامگذاری سال ٩٦ به نام سال اقتصادمقاومتی تولید و اشتغال، از برنامه ریزی برای ایجاد ١٣٠ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات در سال جدید خبر داد.
محمود واعظی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، محمود واعظی درپیامی، نوروز ۹۶ را به مردم ایران تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
آغاز سال ۹۶ را خدمت عزیزان و هموطنان گرامی، تبریک عرض می کنم.
سال ۹۵ را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که با همه محدودیت هایی که در سال های گذشته داشتیم؛  رشد اقتصادی کشور به مراتب بهتر از گذشته بود؛ رشد صنعت، خدمات و همچنین  محصولات کشاورزی قابل توجه بود و امیدوارم که انشاءالله  در سال جدید  بتوانیم در دو موضوع  اولویت دار دولت، اول اشتغال مردم عزیز و جوانان و دوم هم بهبود معیشت مردم، دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

هدف دولت این است که بتواند در این زمینه گام های اساسی بردارد. با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور به وجود آمده و با سیاست های اقتصاد مقاومتی که همواره درسال های آتی هم مورد توجه ویژه این نظام و دولت است،  باقیمانده مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

خوشحالیم از اینکه در سال ۹۵،  توانستیم فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات را  بهره برداری کنیم.

پروژه های مختلف درحوزه ICT به پایان رسیده است. در راستای گسترش زیرساخت های شبکه ارتباطی کشور توفیق پیدا کردیم در ۳.۵ سال گذشته، در بحث انتقال و پهنای باند، شبکه کشور را، ده برابر توسعه دهیم .

خوشحالیم از اینکه توجه ویژه ای به مناطق محروم ، مناطق مرزی و روستاهای کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است و علاوه براینکه تلفن روستایی را کامل کرده ایم، به بیش از ۲۵ هزار روستای کشور، اینترنت واگذار کردیم و تلاش ما بر این است که تا پایان این دولت،  ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پر سرعت، تجهیز شوند و بتوانند از خدماتی که در این حوزه وجود دارد؛ از نظر علمی ، سلامت ، بازرگانی و کشاورزی استفاده کنند.

همچنین با توجه به افزایش نیاز مردم به استفاده از اینترنت و هزینه های آن، تعرفه اینترنت را در چند مرحله کاهش دادیم و در حوزه اینترنت ثابت ، تعرفه حدود ۵۰ درصد نسبت به ابتدای دولت کاهش یافته است و امیدواریم با سیاستی که درپیش داریم در آینده  باز هم این تعرفه کاهش  یابد، برای اولین بار هنگامی که مردم عزیز ما از پهنای باند داخل ، از خدمات بومی و محتوای داخلی استفاده می کنند، علاوه برتخفیف های گذشته  ۵۰ درصد دیگر ، تخفیف در نظر گرفته شده تا بتوانیم در آینده سرویس و خدمات بهتری را به مردم واگذار کنیم.

در سال ۹۵ توفیق داشتیم در بستر شبکه ملی اطلاعات کسب و کارهای الکترونیکی و دانش محور را ایجاد کنیم  و خوشحالیم که جوانان و فارغ التحصیلان ما در بخش ها  و صنف های مختلف، تلفیقی از شغل ها و کسب و کارهای سنتی را با الکترونیکی، به مردم ارایه می کنند.

در سال ۹۵ ، ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آمد و امیدواریم که در سال ۹۶،  با ۳۰ درصد افزایش در این حوزه، بتوانیم ۱۳۰ هزار شغل، به وجود بیاوریم.

امیدوارم سال جدید سالی پر خیر و برکت  برای مردم عزیز ایران باشد.

در سال جدید، انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در پیش داریم، امیدکه مردم همانند گذشته با انتخاب مناسب، بتوانند روند مناسبی را که اکنون در کشور،  به عنوان همبستگی عمومی ایجاد شده  است؛ تحت زعامت مقام معظم رهبری، ادامه دهند و دست دردست هم بتوانیم ایران اسلامی و مردم عزیز را به جایگاه واقعی و رفیع خود برسانیم.»/1325//102/خ

ارسال نظرات