۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۸۸۰۱۳
محقق پژوهش‌های اسلامی مصر:

پیامبر اکرم اولین مروّج وطن‌پرستی است

استاد دانشکده پژوهش‌های اسلامی مصر تاکید کرد که وطن پرستی ریشه در دین داشته و پیامبر خود ترویج دهنده این مفهوم بوده است.
دانشگاه الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، تامر خضر از استادان دانشکده پژوهش‌های اسلامی دانشگاه الازهر و از مبلّغان اسلامی مصر وطن‌پرستی را جزئی از ایمان، دین و اسلام برشمرد.

خضر با حضور در همایش «شناخت مفاهیم صحیح دین و بازسازی مفاهیم اشتباه» گفت: برخی گمان می‌کنند که مفهوم «وطن پرستی» در زمره مفاهیمی است که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

وی افزود: کسی که به کشور خود علاقه‌ای ندارد به طریق اولی به دین الهی نیز علاقه‌ای نداشته و مخالف با عقیده اسلامی به شمار می‌آید. برخی به جوانان اینگونه القا می‌کنند که وطن پرستی مخالف با دین خدا است در حالی که این سخن صحیح نیست.

استاد الازهر مصر با اشاره به آنکه پیامبر اکرم(ص) اولین کسی است که مبادی وطن پرستی را در میان مسلمانان ترویج کرد، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) هنگامی که از مکه به سوی مدینه رهسپار شد با خطاب قرار دادن زمین مکه فرمودند که ای زمین مکه تو بهترین سرزمین الهی هستی و اگر مجبور به خروج از تو نبودم هیچگاه از مکه خارج نمی‌شدم.

خضر با هشدار نسبت به وطن فروشی ادامه داد: جوانان را نسبت به وطن فروشی و ثروت اندوزی هشدار می‌دهم که این سخنان از حنجره کسانی خارج می‌شود که می‌گویند گرایش و علاقه تنها باید به خدا و رسولش باشد و حال آنکه این کلام مبنایی ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که می‌گویند وطن پرستی یا حقوق شهروندی مبنای دینی ندارد کاملا در اشتباه هستند. شما باید به آنها بگویید که چیزی از دین نمی‌دانند زیرا پیامبر (ص) اولین کسی است که حقوق غیر مسلمانان را به رسمیت شناخته است./981/ب902/د

ارسال نظرات