۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۸۸۰۱۲
در حرم رضوی؛

نماز ظهر از سوی آیت الله نوری همدانی اقامه شد

ویژه برنامه تحویل سال نو در حرم مطهر امام رضا(ع) ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.
اقامه نماز به امامت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خیل عظیمی از زائران از ساعاتی قبل از تحویل سال از دور و نزدیک خود را به حرم مطهر امام رضا رسانده تا سال جدیدشان را با توسل و مدد از حضرت ثامن الحجج آغاز کنند.

براساس این گزارش ویژه برنامه تحویل سال نو در حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسؤولان استانی و خادمان رضوی برگزار شد.

جمعیتی که با شور و شوق فراوان در آستان ملک پاسبان رضوی گرده‌هم آمده بود، نماز ظهر و عصر را در ساعات پایانی سال 95 به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی اقامه کردند و نخستین ساعات سال جدید را از فیض حضور در این آستان قدسی بهره‌مند شدند.

مراسم ویژه تحویل سال 1396 هجری شمسی در صحن جامع حرم مطهر رضوی با تلاوت آیاتی از کلام نور آغاز شد و با قرائت دعای توسل و مدیحه سرایی از سوی احمد واعظی و مهدی سماواتی ادامه یافت.

سخنرانی حجج اسلام محسن قرائتی و مهدی ماندگاری، بیان آداب زیارت، شعرخوانی صابر خراسانی و پخش سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه های ویژه تحویل سال در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع) بود.

هنگامه لحظه تحویل سال جدید رأس ساعت 13:58:40 نوای نقاره زنی و همخوانی «یا مقلب القوب» گروه سرود خدام رضوی در این صحن و سرای ملکوتی طنین انداز شد و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ضمن تبریک و شادباش به بیان نکاتی در خصوص زیارت پرداخت./202/1308/ب1

ارسال نظرات