۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۸۸۰۰۵
تولیت آستان قدس رضوی:

دگرخواهی غربی برای جلب منافع یا جذب موقعیت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عدالت و دگرخواهی اسلامی با حقوق بشر غربی بسیار متفاوت است؛ دگرخواهی غربی یا برای جلب منافع، توجه دیگران و یا جذب موقعیت است.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز در ویژه برنامه تحویل سال در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک به زائران و مجاوران که در این اجتماع بزرگ در کنار مضجع نورانی امام رحمت و رأفت شرکت کرده اند، متذکر شد: شک نکنید این آقا به قدری رئوف است هرآنکه به زیارتشان آید، او را مورد عنایت خویش قرار میدهد، این آقا طبیب است و به همه توجه دارند؛ به آن‌ها که با اخلاص آمده اند تا سال نو را با امام رضا(ع) اغاز کنند.

وی تصریح کرد: عده ای نیازمند و محروم در منازل خود پای گیرنده‌هایشان نشسته و می‌خواهند سال نو را با آقا امام رضا(ع) شروع کنند، تنها تفاوت آن‌ها اینست که وضعیت مالی مناسبی ندارند، شما حتما به آن‌ها توجه دارید و ما هم موظف هستیم با عنایت خدای متعال و ولی نعمتان توجه داشته باشیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زیارت گام نهادن با دل و جسم به جایگاهی برای نزدیکی به خداوند است، افزود: حضور در حرم مطهر رضوی در هنگامه تحویل سال نو به معنای پیمان بستن برای رقم زدن به زندگی اسلامی و رضوی در سال جدید است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: آنچه را که لازمه تکامل و رشد انسان است، با مدد گرفتن از جایگاه عظیم حضرت ثامن‌الحجج (ع) کسب می‌شود و در این صحن و سرای ملکوتی، زائر عبودیت و دگرخواهی را در پرتوی خداخواهی می‌آموزد.

وی با اشاره به اینکه عدالت خواهی در زندگی فردی و اجتماعی یکی از آموزه‌های سیره رضوی است، بیان کرد: عدالت و دگر خواهی اسلامی با حقوق بشر غربی بسیار متفاوت است؛ دگر خواهی غربی یا برای جلب منافع، توجه دیگران و یا جذب موقعیت بوده، اما در اسلام تنها رضای الهی مطرح است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در عالم قرار است رخ دهد تمدنی به نام دین و به نام فاطمه اطهر(س) است، مدنیتی که جوانان برومند و زنان و مردان این سرزمین آن را با نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عالم نشان دهند که زندگی را با خدا و توجه به دیگران را در پرتو عبودیت پروردگار می توان شکل داد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: جامعه می تواند بدون زشتی، پلشتی و منکرات باشد، می تواند بایدها در این جامعه اجرا شود و اقامه عدالت شود.

وی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در راه حق، دشمن شناسی و دشمن ستیزی از آموزه‌های فرهنگ اسلامی است، تأکید کرد: امام رضا(ع) الگوی مقاومت و وحدت امت اسلامی هستند، بنابراین باید روحیه استقامت و پایداری را از این الگو آموخت.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود در این مراسم با اشاره به نام گذاری سال‌های مختلف از سوی رهبری معظم انقلاب، گفت: این نام‌گذاری تنها شعاری برای یک سال نیست، بلکه پرچمی بوده که تمام اقشار جامعه باید در تمام لایه‌های زندگی ما رنگ پیدا کند و به آن عمل کنیم./201/1308/ب1

ارسال نظرات