۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۸۸۰۰۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

شهدا ایمان و عقیده را به ما آموختند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه شهدا ایمان و عقیده را به ما آموختند، گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس انسان‌هایی بودند که برای پایداری آرمان‌های مقدس انقلاب و اسلام جان خودشان را نثار کردند.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبد الکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در مراسم تحویل سال نو که در مزار شهدای امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با اشاره به فرمانبرداری تمام کائنات از خداوند متعال گفت: خداوند آن کسی است که شب و روز را ایجاد کرده است و این چرخه آفرینش به اراده خداوند می‌گردد.

وی در ادامه افزود: ماه و خورشید و زمین و آسمان از خداوند فرمان می‌برند عالم غیب و شهود همه در ید قدرت خداوند فرمانبر هستند و از او اطاعت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به معنای فرازی از دعای تحویل سال ابراز کرد: خداوند کسی است که تمام دگرگونی‌ها و تحولات ظاهری و دنیایی تا تحولات معنوی، روحانی، عرفانی و قلبی همه با او رقم می‌خورد در این دعا خداشناسی و تحقق اراده خداوند در تمام هستی مشهود است.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به درخواست بندگان در این دعا پس از ذکر مقدمات اظهار کرد: در فراز پایانی این دعا از خداوند متعال می‌خواهیم که حالت ما را به بهترین حالت تبدیل کند زیرا خداوند کسی است که تمام عالم را متحول می‌کند و ما انسا‌ن‌هایی هستیم که محتاج و درمانده‌ایم و از خداوند نیکوترین حال را درخواست می‌کنیم.

شهدا ایمان و عقیده را به بندگان آموختند

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا از جمله انسان‌هایی بودند که ایمان و عقیده را به ما بندگان آموختند ابراز کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس انسان‌هایی بودند که برای پایداری آرمان‌های مقدس انقلاب و اسلام جان خودشان را نثار کردند و ارزش‌های دینی را پاس داشتند در مقابل ما هم وظیفه داریم که راه این عزیزان را ادامه داده و در راه اهداف انقلاب بکوشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به عهد و پیمان انسان با خداوند متعال در سال جدید تصریح کرد: ما باید با خداوند پیمان ببندیم که در سال جدید با فرهنگ و معنویتی جدی‌تر به میدان آمده و راه شهیدان خود را ادامه دهیم در لحظات تحویل هر انسانی باید بهترین حالت مناجات و عبادت خود را با خداوند متعال داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نماز در زندگی گفت: ما باید در تمام اوقات نمازهای یومیه بهترین حالت مناجات و عبادت را داشته باشیم و هیچ گاه غائب از مساجد و جماعت و جمعه نباشیم و به این امور مهم و متعالی دقت و توجه فراوانی را داشته باشیم چون توجه به نماز و عبادت بزرگترین و بالاترین خیر و سعادت‌ها را برای انسان به ارمغان می‌آورد./202/873/ب1

ارسال نظرات