۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۸۷۹۹۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

بهار وصف عملی آیات قرآن برای مؤمنان است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که بهار درس های مختلفی برای انسان دارد، گفت: بهار وصف عملی آیات قرآن برای مؤمن است.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که بهار برای انسان یادآور درس های مختلفی است، گفت: بهار وصفی عملی آیات قرآن برای مؤمن است و می توان در بهار درس های قرآن در خصوص توحید باوری، معاد و انسان سازی را مرور کرد.

وی با بیان این که بهار واقعی برای مؤمن تعجیل در فرج است، افزود: مؤمن با آمدن بهار می فهمد که عمر سردی و ظلمت پایدار نبوده و صبح سپید و بهاری دل انگیز از حکومت عادلان در راه است.

وی افزود: مؤمن از بهار درس می گیرد و می فهمد که خالقی وجود دارد که همه امور به دست او است و به این ترتیب نخستین درس بهار برای مؤمن ایمان به خدا و توحید باوری است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که اعتقاد به معاد و معاد باوری دیگر درس بهار برای مؤمنان است، گفت: مومن با بهار طبیعت در می یابد که همانطور که طبیعت رستاخیزی دارد مؤمن هم رستاخیزی دارد و باید خود برای این رستاخیز آماده کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که بهار فصل اعتدال در طبیعت است، افزود: مؤمن مانند بهار اعتدال دارد و هرگز در کار ها دچار افراط و تفریط نشده بلکه همواره بر مدار اعتدال حرکت می کند.

وی تصریح کرد: اعتدال به معنای نادیده گرفتن دین و سازش گری نیست بلکه اعتدال به معنای حرکت بر مدار دین و حرکت پشت سر ولی خدا در زمین است و مؤمن هرگز از ولی خدا پیشی نمی گیرد بلکه تبعیت محض دارد پس اعتدال به معنای حرکت در صراط مستقیم است زیرا اگر انسان بر مدار اعتدال حرکت نکند به یقین دچار هلاکت خواهد شد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: بهار برای مؤمن یادآور زندگی مؤمنانه است و مؤمن از تمامی لحظات فصل بهار درس گرفته و به خدا باوری  و ایمان می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این که انسان معتدل در همه امور اعتدال را رعایت می کند، یادآور شد: انسان معتدل با دیگران دچار اختلاف نشده و اگر دچار اختلاف شد اجازه نمی دهد که این اختلاف عمیق شود بلکه سعی می کند اختلاف را کنار گذاشته و در دوستی و صله رحم پیشگام دیگران باشد./968/پ202/ج

 

ارسال نظرات