۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۸۷۹۸۰
حجت الاسلام مخدوم مطرح کرد؛

ایام نوروز بهترین فرصت برای تبلیغ دین است

حجت الاسلام مخدوم ایام نوروز را یکی از بهترین فرصت ها برای تبلیغ دین دانست و بر ضرورت استفاده از این فرصت تبلیغی تأکید کرد.
حجت الاسلام علی مخدوم

حجت الاسلام علی مخدوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: چه تبلیغ به معنای دین و چه هرگونه انتقال پیام می تواند مستقیم، واضح و شفاف و یا به صورت غیر مستقیم باشد.

وی افزود: گاهی اوقات یک پیام امنیتی، بهداشتی و پیام هایی برای حفاظت امنیت جانی افراد در مسافرت ها که پلیس راهنمایی ارائه می کند به صورت مستقیم بیان می شود و موضوعی را به مخاطب منتقل می کند که باعث می شود تا این مسائل توسط افراد رعایت شود.

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: در نوع دیگر انتقال پیام که به صورت غیر مستقیم صورت می گیرد، به دلیل ارتباط بیشتر مخاطب با مفاهیم پیام، تأثیرگذاری و نفوذ اثر آن بیشتر است چرا که در نهاد و روح فرد اثر می گذارد و پذیرش بهتری نسبت به آن صورت می گیرد و به موضوعی نهادینه تبدیل می شود.

حجت الاسلام مخدوم اضافه کرد: در ایام عید نوروز که در کشور ما سنت پسندیده دید و بازدید و صله رحم وجود دارد، علاوه بر اینکه دین ما از آن به عنوان سنت حسنه و فضیلت یاد می کند، موجب آرامش جامعه می شود به طوری که همین رفت و آمدها سبب می شود تا آرامش خاص و محبت بین افراد شکل بگیرد.

وی با تأکید به ضرورت استفاده از فرصت تبلیغی در این ایام خاطرنشان کرد: این ایام فرصت ویژه ای را برای تبلیغ دینی به وجود آورده است و اگرچه شاید فضای تبلیغ رسمی و مستقیم برای چنین اوقاتی فراهم نباشد و نتوان منبر، سخنرانی و جلسات رسمی را برگزار کرد تا به صورت رسمی و مستقیم معارف دینی را بیان کرد اما فرصتی به وجود می آید تا از تبلیغ غیر مستقیم که بسیار مؤثرتر است بهره برد.

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اضافه کرد: در این ایام فرصت ها و بهانه های بسیاری وجود دارد که می توانیم با اعمال، رفتار و سخنان خود تبلیغ غیرمستقیم انجام داده و معارف دینی را بیان کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی از برکات صله رحم و دید و بازدید نوروزی، ارتباط افراد و ایجاد محبت بین آنها است که می توان از آن برای تحکیم ارتباطات دینی استفاده کرد و طلاب و روحانیان باید تا جایی که می توانند از این ظرفیت برای تبلیغ استفاده کنند.

حجت الاسلام مخدوم تبلیغ عملی را از مهم ترین روش های تبلیغی در این ایام دانست و اظهار کرد: اعمال ما در این ایام می تواند بیشترین تأثیر تبلیغی را داشته باشد به طوری که اگر افراد ببینند که ما مقیّد به نماز اول وقت هستیم، تأثیر آن بیش از توصیه زبانی به این موضوع است و در موارد دیگر نیز همین مسأله وجود دارد.

وی افزود: یکی از وظایف طلاب این است که تلاش کنند تا مسائل و مشکلات جامعه در حوزه دین داری را رصد کنند و با مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آنها، بستگان و آشنایان را نسبت به آنها آگاه کنند و از آتش دوزخ نجات دهند.

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در پایان خاطرنشان کرد: اثری که این تبلیغات نوروزی می تواند به دنبال داشته باشد، دادن هشدار مستقیم و غیر مستقیم نسبت به مسائل معرفتی و دینی است که بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از عدم نهادینه شدن آنها است و با توجه و تأکید بر این موضوعات می توان جامعه ای دین‌دارتر تربیت کرد./872/ت302/ی

ارسال نظرات