۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۷۹۷۵
آیت الله عبداللهی:

اقتدار کشور در گرو حل مشکلات اقتصادی است

نماینده خبرگان گفت:یکی از شاخص های انقلاب و مسأله انقلابی گری اقتدار است، اقتدار هم مرتبط با موضوع اقتصاد است.
آیت الله محمود عبداللهی

آیت الله محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه و عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: مسؤولان گوناگون به شکل های مختلف سلسله کارهایی را گزارش داده اند اما آنچه که در خارج در قشرها، طبقات و گروه های مختلف با آن برخورد می کنیم متأسفانه دارای نارسایی های بسیار است.

وی افزود: در ابعاد گوناگون کمبودهای بسیاری وجود دارد، مردم در زندگی و مسائل معیشتی در طبقات مختلف مشکلات بسیاری دارند، کسانی که در حوزه تولید کار می کنند گله دارند و در بخش های گوناگون می بینیم که تشکیلات تولیدی یا به صورت کامل متوقف شده است یا این که بخش هایی با ظرفیت بسیار پایینی کار می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کارگران بسیاری اخراج شدند یا کار برای آن ها وجود ندارد، اظهار داشت: رقم و سطح بیکاران جامعه در قشرهای گوناگون حتی تحصیل کرده متأسفانه بسیار زیاد است، مردم فشار اقتصادی را تحمل می کنند و کسانی که در فروشنده و در بازار هستند بیان می کنند که فروش و معاملات آن ها کم است از این رو ساعات کار آن ها نیز کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: اوضاع در بخش های گوناگون به ویژه مسکن معاملات راکد است، در زمینه مسکن توقف عجیبی وجود دارد و تبعا وقتی که در مسکن توقف باشد بسیاری از شغل های وابسته به آن دچار رکود می شوند، از طرفی اخباری را مبنی ورود کالاهای گوناگون می بینیم.

آیت الله عبداللهی ابراز داشت: بحث قاچاق جدا بوده و ضربات خاص خود را می زند اما ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل وجود دارد نیز ضرباتی به تولید کشور وارد می کند، در اخبار بیان می شود که رقم بسیار بالایی نوشابه وارد کشور می شود در حالی که در داخل توانایی تولید انواع آن وجود دارد؛ کالاهایی گوناگونی هم از ترکیه وارد می شود، صرف نظر از مواضع افراطی ترکیه در شرایط اخیر وارداتی بسیاری از این کشور صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: از چین اجناس و کالاهایی که ضرورتی ندارد وارد می شود، وقتی ظرفیت تولید در کشور وجود دارد ورود کالا از کشورهای دیگر هیچ توجیه منطقی ندارد؛ مسأله قاچاق در سطح بسیار بالایی وجود دارد، چرا جلوی قاچاق را نمی توانند بگیرند، طبق آمارها قاچاق از طریق مبادی رسمی مقدار و سطح بالایی دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: طبیعی است که این موارد مشکلات معیشتی را به وجود می آورد و در نظام اسلامی اصولا مسأله معیشت موضوعی بسیاری مهم است، مسائل فرهنگی، دینی و معنوی با مسائل معیشتی ارتباط دارد، آسیب ها، مشکلات و مفاسد اجتماعی و خلأ موضوعاتی همچون ازدواج و وجود مسأله مواد مخدر ارتباط با مسائل معیشتی و اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: این که رهبر معظم انقلاب این اندازه بر اقتصاد مقاومتی و عمل دارند می تواند بر اساس همین جهات باشد، یکی از شاخص های انقلاب و مسأله انقلابی گری اقتدار است،اقتدار هم مرتبط با موضوع اقتصاد است، از این رو امیدواریم با هشدارهای رهبر انقلاب مسیر آینده مسیر خوبی باشد./1323/ 302/ص

ارسال نظرات