۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۸۷۹۵۹
تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

سلوک فاطمی؛ سدی در برابر هجمه های مستکبران

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مستکبران در برابر انسانی که سلوک فاطمی دارد، هیچ اند چرا که انسان فاطمی قدرتی را جز قدرت لایزال خداوند موجود نمی داند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم افتتاح رواق حضرت زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت الله علم الهدی و مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: اگر زندگی ما جلوه کوثر وجود حضرت زهرا(س) که منشأ همه خیرات و برکات عالم است را در فکر، اخلاق و اندیشه و عمل گرفت، موفق می شویم؛ در غیر این صورت زندگی ما تکاثری است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در پرتو نورانیت حضرت زهرا(س)، آنچه پیامبر(ص) تحت عنوان تسبیحات اربعه به ایشان آموختند، یک هدیه ملکوتی از جانب خدا بود، در کنار هدیه ای ملکی که همان قصه پر غصه فدک است.

وی با تأکید بر ضرورت التزام عملی به آموزه های اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: التزام عملی یعنی انسان سالک چه در اخلاق و چه در رفتار خدا را ببیند و جز به خدا نیندیشد و جز برای خدا قدرتی برای کسی قائل نباشد. از همین رو مستکبران در برابر انسانی که سلوک فاطمی دارد، هیچ اند چرا که انسان فاطمی قدرتی را جز قدرت لایزال خداوند موجود نمی داند. این همان چیزی است که امام بزرگوار ما با انقلاب خود به ما آموختند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب پرچمدار آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در این مراسم و سابقه انقلابی این مرجع تقلید، گفت: بنده نوجوانی در قم بودم و در روز نوزدهم دی ماه که مردم برای دریافت رهنمود از مراجع به درب منزل علما حرکت کردند، حضرت آیت الله نوری همدانی با سخنان خود در افشاگری چهره رژیم ستمشاهی پهلوی و نشان دادن راه و صراط مستقیم به انقلابیون نقش آفرینی کردند. رژیم شاهنشانی با مشاهده این انسجام، دست به سلاح برد و این اتفاق برهه ای از پیشرفت انقلاب اسلامی شد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح رواق مخصوص بانوان در حرم مطهر رضوی اشاره و اظهار کرد: به مهندسان تأکید کردیم که با حفظ اتقان پروژه ها، زمان بهره برداری آن را از سال به ماه، از ماه به هفته، از هفته به روز، از روز به ساعت و از ساعت به دقیقه برسانند.

وی با یادآوری مدیریت کم نظیر مرحوم آیت الله واعظ طبسی و نقش وی در راه اندازی این پروژه، افزود: از ابتدای ورود بنده به عنوان خادم این آستان به مشهد مقدس، یکی از خواسته های همیشگی بانوان، ایجاد فضای اختصاصی برای بصیرت افزایی میان خواهران زائر بارگاه امام هشتم(ع) بود. از امروز فضای مناسبی برای این معرفت افزایی در میان بانوان فراهم شد که به نام ارزشمند حضرت زهرا(س) مزین شده است./202/820/ب1

ارسال نظرات