۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۶
کد خبر: ۴۸۷۷۶۲

آماده‌باش كامل نيروهاي آتش‌نشاني به مناسبت نوروز

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم از آماده‌باش كامل نيروهاي آتش‌نشاني به مناسبت ایام نوروز خبر داد.
مدیرعامل آتش نشانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفري با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان آتش‌نشاني در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز، اظهار كرد: نيروهاي آتش‌نشاني از ۲۴ اسفند امسال تا ۱۵ فروردين سال ۹۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده‌باش كامل هستند.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم خاطرنشان كرد: قم شهري زائر پذير است و مسافران در بوستان‌ها و مدارس استقرار دارند بنابراين بايد در بسياري از نقاط شهر خودرو و موتور سيكلت مجهز مستقر شود.

جعفري با اشاره به چينش‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، گفت: برنامه‌ريزي لازم براي استقرار خودروها در بوستان‌ها و مدارسي كه بنا است زائران و مسافران چادر بزنند و مستقر شوند صورت گرفته  است.

وي خاطرنشان كرد: خودروهاي آتش‌نشاني در نقاط حساس مانند حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمكران، ورودي و خروجي شهر و عوارضي و مبادي هسته مركزي شهر مستقر هستند تا دسترسي آسان‌تر باشد.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم عنوان كرد: بروشورهايي از سوي شهرداري قم تهيه شده كه اين بروشورها حاوي نكات ايمني است و خطرات درباره حوادث احتمالي در آنها به افراد گوشزد مي‌شود.

جعفري با اشاره به اقدامات انجام شده براي پيشگيري از حوادث، گفت: آموزش‌هاي گسترده در بسياري از ارگان‌ها، سازمان‌ها، نيروي انتظامي و همكاران شهرداري در زمينه اطفاي حريق ارائه شده تا در صورت نياز بتوانند كمك كنند.

وي يادآور شد: در اين ايام مرخصي‌ها لغو شده و همكاران آماده‌باش كامل هستند يك سري تجهيزات و امكانات جديد خريداري و به ناوگان اضافه شده تا در صورت وقوع حادثه با تجهيزات و امكانات جديد در خدمت همشهريان، مسافران و زائران باشيم.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم با بيان اينكه اكنون ۲۱ ايستگاه فعال در سطح شهر وجود دارد سه ايستگاه در آينده راه‌اندازي مي‌شود، گفت: به نيروهاي شيفت استراحت نيز ابلاغ شده تا در صورت نياز بتوانيم در اسرع وقت از آنها كمك بگيريم و به كارگيري شوند.

جعفري خاطرنشان كرد: اگر شهروندان نكات ايمني را رعايت كنند و شرايط ناايمن ايجاد نكنند مشكلي نخواهيم داشت بنابراين از آنها مي‌خواهيم كه مسائل ايمني را رعايت كنند./872/د102/ی

ارسال نظرات