۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۸۶۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

دولت گزارش عملکرد خود در سال 95 را ارائه دهد/ عدم موفقیت دولت در عرصه عمل به اقتصاد مقاومتی

استاد حوزه علمیه قم گفت: با رسیدن به پایان سال باید قوه مجریه گزارش تفصیلی نسبت به عملکرد خود در سال 95 ارائه دهد.
واعظ موسوی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و کارنامه دولت در این زمینه گفت: مقام معظم رهبری با توجه به احاطه ای که بر مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی دارند و توجهی که به امور مختلف معیشتی و فرهنگی جامعه اسلامی دارند هر سال را به عنوانی مزین می کنند.

وی افزود: این نامگذاری برای این است که وجود آن عنوان به فال نیک گرفته شود و خطی مشی همه ملت اسلامی به ویژه قوای سه گانه و مخصوصا قوه مجریه برای کیفیت عمل در آن سال ترسیم شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر انقلاب سال 1395 را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری کردند، اظهار داشت: همچنان که  معلوم است خود این اسم مرکب بوده و بار معنایی دارد.

وی ادامه داد: در این عنوان از سوی مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راهکار غلبه بر مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه اسلامی شده است و برای این که مثل سال های دیگر فقط به نصب بنرها، گرفتن همایش ها و جلسات اکتفا نشود بر اقدام و عمل تأکید کردند.

نماینده سابق خبرگان با بیان این که تکلیف سنگینی برای جامعه اسلامی به ویژه قوه مجریه در این عنوان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: وظیفه این بود که برای رسیدن به مبانی اقتصاد مقاومتی به صرف شعار، سخنرانی و بیانیه اکتفا نشود، حتی نباید به اقدامات شعاری و برنامه ریزی های مقدماتی بسنده شود بلکه باید از همه این مراحل عبور شده و در صحنه عمل اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شد.

وی عنوان کرد: هرچند قاطبه ملت ایران با توجه به ولایتمداری که دارند به این عنوان به دیده تکریم نگاه می کنند اما به نظر می رسد که با رسیدن به پایان سال باید قوه مجریه گزارش تفصیلی را نسبت به عملکرد خود در سال 95 ارائه دهد تا معلوم شود که آیا آنگونه که در ظاهر به نظر می آید در این عرصه عمل ناکارامد بوده و به مراد ملت ایران نرسیده اند یا اقدامات عملی انجام دادند و در اطلاع رسانی ضعیف عمل شده است.

نماینده سابق خبرگان خاطرنشان کرد: آنچه که ظاهر امر است و با توجه به اوضاع زندگی، می بینیم در عرصه عمل موفقیتی نبوده اما با توجه به آمارهایی که از ارقام تورمی، رکود و امثال آن در عرصه های اقتصادی از سوی دولت ارائه می شود، موفقیت اجمالی وجود داشته است.

وی اضافه کرد: این مردم هستند که در زندگی خود باید پیشرفت ها را لمس کنند و متوجه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و تأثیرات آن در زندگی باشند که ظاهرا در عمل چنین اتفاقی رخ نداده است./1323/ 302/ص

ارسال نظرات