۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۸۵۸۹۷
سخنران مسجد مقدس جمکران:

اهل بیت حقیقت قرآن هستند

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان این که قرآن بدون اهل بیت(ع) سودی برای افراد ندارد، گفت: امام زمان(عج) صراط مستقیم است و قرآن با محوریت اهل بیت(ع) است که جامعه را هدایت کرده و به سعادت می رساند.
محمد میرزامحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان این که نعمت رسالت رسول اکرم(ص) بزرگترین نعمت بشریت است، گفت: در قرآن کریم آمده که رسول خدا(ص) از جنس انسان ها بود و به قدری دغدغه هدایت و سعادت بشر را داشت که خدای متعال در آیه 128 سوره توبه پیامبر اکرم(ص) را شخصیتی معرفی می کند که نسبت به هدایت انسان حریص است و دائما غصه می خورد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: تمام اهل کتاب پیامبر اکرم(ص) را می شناختند و می دانستند که ایشان خاتم پیامبران بر روی زمین است؛ یکی از مهمترین وظیفه های ایشان احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر رسالت همه انبیا و اوصیای الهی و مؤمنان است؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود، آن جامعه روی صلاح و خوش نخواهد دید و اگر جای معروف و منکر با هم عوض شود، افراد جامعه از مسیر خود منحرف شده و گریبانگیر مشکلات و خسارات متعددی می شوند که غیر قابل جبران است.

سخنران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: بزرگ ترین فتنه روزگار و بزرگ ترین ظلم در جهان آفرینش بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) اتفاق افتاد که مردم معروف را کنار زدند و منکر را جایگزین آن کردند.

وی با بیان این که بعد از کنار زدن امام علی(ع) باب تمامی خیرات و خوبی ها به روی جامعه بشری بسته شد، گفت: آن جامعه به سمت شر و احزاب ابلیسی حرکت کرد که در سوره مائده هم اشاره شده که آن ها به سمت طاغوت زمان حرکت کردند و از سمت نور به سمت تاریکی خارج شدند.

حجت الاسلام میرزامحمدی اضافه کرد: یکی از مهم ترین رسالت های رسول اکرم(ص)، معرفی حضرت علی(ع) به عنوان وصی و جانشین بعد از خودشان بود؛ آن هایی که می خواستند مکتبی ابلیسی را در مقابل مکتب پیامبر اکرم(ص) ایجاد کنند، حضرت علی(ع) کنار زدند.

وی امام زمان(عج) را صراط مستقیم خواند و گفت: تنها مسیری که انسان را در مسیر بندگی خدای متعال قرار می دهد، امام امت است؛ در زیارات نیز می خوانیم «السلام علیک یا صراط المستقیم» و اگر جامعه از این مسیر منحرف شود، عاقبت به خیر نخواهد شد، حتی اگر به قرآن کریم مبادرت ورزد.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: به همین دلیل است که رسول خدا(ص) فرمودند که قرآن و عترت همراه با هم، لازمه هدایت هستند و جدایی پذیر نیستند؛ حقیقت قرآن ائمه معصوم(ع) هستند و این کتاب آسمانی با محوریت اهل بیت(ع) جامعه را به سعادت می رساند./840/پ202/ج

ارسال نظرات