۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۸۵۱۹۷
مسؤول گروه تبلیغی مداد مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت رسانه شرط تأثیرگذاری تبلیغ در جامعه

حجت الاسلام پور جعفر شرط دستیابی به تبلیغ دینی مؤثر را استفاده از ابزار رسانه عنوان کرد و تبلیغ رسانه ای را بهترین نوع تبلیغ خواند.
تبلیغ رسانه ای

محمدرضا پور جعفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف شکل گیری گروه تبلیغی«مداد» عنوان کرد: این گروه تبلیغی با هدف تولیدات رسانه ای در حوزه معارف دینی فعالیت خود را با 4 نفر از طلاب آغاز کرده است و تاکنون توانسته است آثار خوبی را تولید کند.

وی افزود: یکی از عواملی که باعث شد تا وارد عرصه تولیدات رسانه ای شویم، اثرگذاری تبلیغی آن بود چرا که تبلیغ غیر مستقیم و با زبان هنر و رسانه، اثرگذاری به مراتب بیشتری نسبت به تبلیغ مستقیم دارد و باید به این نکته توجه کرد که سرانه مطالعه و میزان مراجعه به کتاب در کشور ما به شدت پایین آمده و همین موضوع سبب شده تا دامنه اثر تبلیغ مکتوب کاهش یابد.

مسؤول گروه تبلیغی مداد با اشاره به آثار تولید شده از سوی این گروه تبلیغی خاطرنشان کرد:  تا کنون آثار خوبی از سوی این گروه ساخته شده است که بادکنک قرمز با موضوع احسان و نیکوکاری، اختلاف با موضوع اختلاف و مصداق آیه قرآن که می فرماید اختلاف نکنید تا دشمن سوء استفاده نکند، پویانمایی کوتاه با عنوان پیامبر، نسیم رحمت از جمله این آثار بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال ساخت مستندی درباره تکدی گری و متکدیان هستیم و سعی کرده ایم تا این موضوع را از لحاظ شرعی، اجتماعی و قانونی بررسی کرده و متکدیان را با نیازمندان واقعی جامعه مقایسه کنیم.

پور جعفر در ادامه خاطرنشان کرد: 2 اثر دیگر درباره نماز و تشویق به خواندن نماز توسط این گروه ساخته شده است و یک استاپ موشن را نیز در حال ساخت داریم که مرحله فیلم نامه نویسی آن در حال انجام است و موضوع آن پیرامون مسائل اخلاقی و با هدف شخصیت سازی خواهد بود که قصد ادامه آن را به صورت طولانی مدت داریم.

وی تبلیغ رسانه ای را بهترین روش تبلیغ دانست و تأکید کرد: اگر می خواهیم بر روی نسل جوان از طریق تبلیغ تأثیرگذار باشیم، باید بدانیم که آنها به ندرت با کتاب انس داشته و در مسجد و پای منبر حضور دارند چراکه بیشتر وقت خود را با رسانه ها می گذرانند.

مسؤول گروه تبلیغی مداد افزود: شبکه های مجازی، فیلم سینمایی، تلویزیون، انیمیشن و دیگر آثار رسانه ای بیشترین توجه جوانان را به خود جلب کرده است و اگر ما نیز به دنبال تبلیغ دینی مؤثر هستیم باید از همین ابزار و امکانات استفاده کنیم ولی متأسفانه ما از این ظرفیت غفلت کرده ایم و فعالیت در این عرصه بسیار ناچیز بوده و جای قشر مذهبی در این فضاها بسیار خالی است.

وی با اشاره به حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی از فعالیت های این گروه تبلیغی ابراز کرد: حمایت از گروه های تبلیغی و جمع کردن طلبه هایی که در تبلیغ رسانه ای فعال هستند کار بسیار خوب و شایسته ای است که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده و اگر حمایت های مالی بیشتر شود، قطعاً تولیدات رسانه ای بیشتر و با کیفیت بالاتری تولید خواهد شد./872/ت302/ی

ارسال نظرات