۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۸۴۹۵۰
مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان مطرح کرد؛

کمبود امکانات مبلغان جهادی را زمین گیر نمی کند

مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان ورود طلاب به عرصه تبلیغ نوین را جهادی دانست و گفت: مشکلات موجود در این عرصه طلاب را زمین گیر نمی کند.
تبلیغ جهادی

سجاد شمس الهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های گروه تبلیغی نگاه بان عنوان کرد: این گروه تبلیغی فعالیت خود را حول محور نقد و تحلیل محتوایی فیلم ها متمرکز کرده است و تلاش می کنیم تا راهکارهای موجود را به بیانی صحیح و اصولی با محتوایی  مناسب در قالب بومی، اسلامی و مذهبی بیان کنیم.

وی افزود: به واسطه تخصص اعضای گروه که همه اهل قلم، دوربین، فیلم نامه و فیلم هستند، سعی می کنیم از فضای معمول ژورنالیستی فاصله گرفته و به سمت کاربردی شدن نقدها برویم چرا که معتقدیم به دلیل روش متداولی که وجود دارد، نقدها با نگاه زاویه دار و عمدتاً با رویکرد تخریب است که همین موضوع اثرگذاری کار را پایین می آورد.

مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا به صورت دلسوزانه و از زاویه نقد منصفانه آثار تولید شده را بررسی کرده و میزان انطباق آنها بر واقعیات جامعه ایرانی اسلامی و حقایق انقلاب را بسنجیم.

شمس الهی برگزاری نشست های تخصصی با سازندگان فیلم را از برنامه های این گروه تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: ما در گام اول سعی می کنیم تا با عوامل سازنده فیلم ارتباط گرفته و ایرادات و معایب را به آنها گوشزد کنیم و دفاع آنها را می شنویم و با جلسات متعددی که برگزار می شود تلاش می کنیم حرکت سازنده ای در جهت رفع معایب و ایرادات فیلم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در واقع باید گفت که هدف ما از برگزاری جلسات نقد، تقابل با کارگردان و عوامل ساخت نیست و تنها به دنبال این هستیم تا راهکارهایی که می تواند در جهت رفع ایرادات محتوایی به پرمحتوا شدن فیلم کمک کنند، ارائه دهیم.

مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان تأکید کرد: ثبت گروه نگاه بان در دفتر تبلیغات اسلامی، 4 ماه است که انجام شده و در حال حاضر در حال تدوین برنامه ها و تبیین اهداف این گروه تبلیغی هستیم و هدفمان این است که برنامه ها به صورت مستمر و مداوم باشد تا اثرگذاری مطلوب را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به برخی آثار ساخته شده توسط اعضای این گروه تبلیغی خاطرنشان کرد: مستند رهیافت با موضوع بررسی زندگی طلاب غیر ایرانی که مسلمان شده و سپس وارد حوزه علمیه شده اند یکی از آثار ما است که از شبکه 4 سیما پخش شد، همچنین فیلم مستند سفیران هدایت با موضوع فعالیت های تبلیغی خاص طلاب ایرانی و غیر ایرانی که فراتر از تبلیغ معمول انجام شده است از دیگر آثار تولید شده است.

شمس الهی در ادامه ابراز کرد: امکانات خوبی توسط دفتر تبلیغات اسلامی در اختیار گروه های تبلیغ نوین گذاشته شده است که می تواند بخشی از مشکلات موجود را رفع کند اما به نظر بنده، بیش از آنکه گروه های تبلیغی نیازمند حمایت مالی باشند، نیاز به حمایت معنوی و اداری بیشتر احساس می شود و اگر دوستان از دلسوزی و حمایت جدی دفتر تبلیغات برخوردار شوند، نارسایی های دیگر را راحت تر تحمل می کنند چرا که موضوعات مالی در درجه دوم کار قرار دارد و هرچند نبود امکانات مالی مشکلاتی را به وجود می آورد اما طلاب را زمین گیر نمی کند چرا که آنها با نگاه جهادی وارد این عرصه شده اند.

مسؤول گروه تبلیغی نگاه بان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که دفتر تبلیغات می تواند انجام دهد که هم برکت دارد و هم سرعت کار را بالا می برد، تهیه ادوات و ابزار تولید آثار رسانه ای است چراکه تهیه آنها می تواند بخش بزرگی از مشکلات موجود را مرتفع کند و این موضوع می تواند در کنار کمک های مالی، در دستور کار قرار گیرد./872/ت302/ی

ارسال نظرات