۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۸۱۶۵۴
استاد حوزه علمیه:

پرداخت وجوهات شرعی مهمترین راهکار برای فقرزدایی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پرداخت وجوهات شرعی مهم‌ترین راهکار برای فقرزدایی در جامعه اسلامی است، گفت: اگر برخی از ثروتمندان وظایف شرعی خود را درست انجام دهند دیگر فقیری در جامعه اسلامی باقی نخواهد ماند.
خمس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمصطفی عبدالله، استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت ایام فاطمیه(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مؤمنان حقوق زیادی به گردن یکدیگر دارند یکی از آن حقوق‌ها آن است که دیگران را بر خود مقدم بدارند.

وی افزود: امام صادق(ع) درباره حق مؤمن بر مؤمن فرمودند: حق مؤمن آن است که انسان نیمی از مال خود را به مؤمن دیگر بدهد؛ مؤمنان واقعی کسانی هستند که دیگران را به خود ترجیح داده و در رفع نیاز مشکلات آنان کوشا باشند.

حجت الاسلام عبدالله اختلاف و تفرقه را مهمترین عامل تأخیر در امر فرج دانست و ابراز کرد: امام عصر(عج) می‌فرمایند دلیل تأخیر در امر فرج وجود تفرقه و عدم اتحاد مسلمانان در جامعه اسلامی است؛ اشرافی گری و تجمل‌گرایی سبب دور شدن قلبها از یکدیگر می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پرداخت وجوهات شرعی مهم‌ترین راهکار برای فقرزدایی در جامعه اسلامی است، گفت: اگر برخی از ثروتمندان به وظایف شرعی خود درست عمل کنند به طور قطع فقیری در جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند.

وی ساده زیستی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای مسلمانان بیان کرد و اظهار داشت: سیره حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) این بود که دیگران را بر خود مقدم می‎دانستند و غذای خود را با این حال که گرسنه بودند به اسیر، مسکین و یتیم می‎دادند.

حجت الاسلام عبدالله با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نسبت به دیگران سرشار از ایثار بود، خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) برای ما مسلمانان سرشار از پند و عبرت است به گونه‌ای حضرت فاطمه صدیقه(س) قبل از آن که برای خود و خانواده‌اش دعا کند در حق دیگران و همسایگان دعا می‌کرد، ایشان در روز محشر اولین کسی است وارد بهشت می‌شود و این نشان از شان عظیم آن بانوی بزرگوار دارد./813/202/ب2

ارسال نظرات