۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۸۱۶۵۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فتنه 88 قابل مسامحه نیست/ جنگ امروز کشور فرهنگی و اقتصادی است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: فتنه 88 مسأله‌ قابل مسامحه نیست، چرا که این فتنه به دنبال تحویل اصل نظام به آمریکایی ها بود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، نصیحت پذیری را یکی از دغدغه های مهم اهل تقوا بیان کرد و گفت: اهل تقوا باید از خودش این سؤال را بپرسد که آیا نصیحت پذیر هستم یا نه و در برابر نصیحت و خیری که به ما نشان می دهند چه عکس العملی نشان می دهم؟

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: قطعا آن انسان هایی که در برابر خدا خاضع و مشتاق رسیدن به سعادت هستند از نصیحت استقبال می‌کنند و خودشان را مدیون فرد نصیحت کننده می دانند اما افراد مغرور نه تنها حاضر نیستند نصیحت را به عنوان یک هدیه بپذیرند بلکه از شنیدن نصیحت ناراحت می شوند و مغرورانه با او برخورد می‌کنند که این روحیه اصلا با تقوا سازگار نیست.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که نصیحت پذیری تنها برای افراد عادی نیست و متوجه مسؤولان نیز است، تصریح کرد: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب مدام و مستمر در جایگاه آقایی و رهبری و ولایت این امت خیر مسؤولان و مردم را بیان می ‌کنند که متأسفانه برخی از مسؤولان از این نصیحت ها استقبال نمی ‌کنند که باید خودشان را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه وقتی از جایگاه های دیگر هم مانند خطبه های نماز جمعه مسؤولان را نصیحت می ‌کنیم و می گوییم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و به مذاکرات دل خوش نباشید، دولتمردان بدشان می آید و بلافاصله رنگ و بوی جناحی به حرف ها می دهند و می گویند این ها می خواهند دولت را تخریب کنند در حالی که به والله این گونه نیست و ما خیر مسؤولان و دلتمردان را می خواهیم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: متأسفانه وقتی دستگاه های مختلف مانند صدا و سیما را نصیحت می ‌کنیم که بکوشید اسلامی عمل کنید و صدا و سیمای اسلام باشید یا به مجلس شورای اسلامی می گوییم مراقب باشید قوانین درست اسلامی وضع کنید و منافع مردم را ببینید و یا به قوه قضائیه می گوییم، قضاوت عادلانه و سالم دینی داشته باشید زیرا مردم از شما قضاوت اسلامی می خواهند نه قضاوت نفسانی بعضی ها بدشان می آید، که این عدم نصیحت پذیری یک مصیبتی است که واقعا باید در کشور اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بنده به حول و قوه الهی هیچ وقت سعی نکردم و هیچ وقت در این وادی نیفتادم که جناح گرایانه نصیحت کنم و حرف بزنم و یا انتقاد کنم و اگر از دولت انتقاد کردم و نسبت به صدا وسیما، قوه قضائیه و مجلس و حتی با مردم مسائلی را گفتیم همه بر اساس منافع نظام بوده است.

وی تأکید کرد: این اتهام و تهمت بزرگ و تحلیل غلط است که بگویند امام جمعه یا نمازهای جمعه سیاسی یا بر اساس فلان گروه و فلان منفعت حرف می زنند چراکه منافع نظام برای ائمه جمعه و دلسوزان مهم است و منافع نظام هم در خط رهبری و همه در یک مسیر بودن است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به شفاف‌ سازی جنگ از سوی رهبر فرزانه انقلاب، خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان جنگ نظامی را مطرح می‌ کنند در صورتی که گزینه نظامی مطرح نبوده و در حال حاضر جنگ تنها جنگ فرهنگی و سیاسی است و دشمن از این دو راه وارد شده و همگان را فریب می ‌دهد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما باید در دو حیطه اقتصادی و فرهنگی وارد عمل شده و با آنان مقابله کنیم همانطور که برای مقابله با جنگ اقتصادی اقتصاد مقاومتی، افزایش تولیدات داخلی و توانمند کردن تولیدات داخل مطرح شد، ما باید تلاش کنیم در زمینه فرهنگی نیز با هجوم دشمن به فضاهای مجازی و تحت تأثیر قرار دادن جوانان کشور مقابله کنیم.

وی ادامه داد: کارکردن روی فضای مجازی که به قتلگاه جوانان ما تبدیل شده فعالیت هرچه بیشتر شورای بلندمرتبه فضای مجازی را می ‌طلبد که باید در این زمینه راه‌کارها و جهت‌های درست را نشان جوانان داده و بتوانیم در این امر آنان را شکست دهیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ما دو جنگ فرهنگی و اقتصادی را رها کردیم، گفت: فتنه 88 مسأله‌ای نیست که بتوان با آن مسامحه کرد چراکه این فتنه در اعتراض به انتخابات و رأی‌گیری نبوده و تنها هدف آن‌ها تحویل اصل نظام به آمریکای‌ها بوده و چه بسا اکنون نیز رییس ‌جمهور آمریکا با دادن بیانیه‌هایی از این گروه حمایت می ‌کند چون مأموریت آنها تحویل نظام به آمریکایی‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه فلسطین و نابودی صهیونیست یک اصل برای ما است، افزود: دشمنان شعار دادند و سران فتنه نیز حمایت کردند و از این جسارت‌ها و تاختن‌ها به عاشورا و سران عاشورا رسیدند و یک کلمه نگفتند که اینها از ما نیستند و الان م ی‌آیند و آشتی با ملت را بیان می ‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشیدن رهبر معظم انقلاب کافی نیست، افزود: با کسانی که عاشورا را هدف قرار داده و صهیونیست‌ و آمریکا را تقویت نمودند نمی ‌توان آشتی کرد چراکه آنان اصل انقلاب را مخدوش کردند و بخشیدن رهبری کافی نبوده و آنها تا از مردم عذرخواهی نکنند و تا خسارات وارده را جبران نکنند بخشده نمی ‌شوند زیرا این حق رهبری نیست و حق مردم و نظام بوده و تا توبه نکنند و واقعی به نظام راستین برنگردند بخشیده نمی ‌شوند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد همچنین خواستار توجه بیشتر مسوولان به مسأله آب منطقه میانکوه شد و خاطرنشان کرد: توجه به مناطق محروم باید رأس توجه مسؤولان بوده و در منطقه میانکوه باید توجه بیشتری در تجهیز این لوله‌های مستهلک شود چراکه آب این منطقه با نفت ادغام شده و بوی نفت می ‌دهد.

وی افزود: مشکل آب میان‌کوه آسیب زیادی را به باغات و کشاورزی وارد کرده و باید مسؤولان قول‌هایی که دادند و تاکنون کاری انجام نداده‌اند را عملی کنند تا جلوی مشکلاتی از این قبیل گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خواستار برداشته شدن تجملات در مراسم‌های عروسی و عزا شد و گفت: پهن کردن سفره‌های آنچنانی برای برخی مقدور نبوده و چه بسا این امر جزء دغدغه‌های مردم شده و در اموری چون از دست دادن عزیز تنها فکر تشریفات و خرج کردن برای صاحبان مجلس می ‌ماند که این امر باید با صحبت آدم‌های معتبر و بستن قراردادی مبنی بر پهن کردن سفره‌های ساده و پذیرایی مختصر برداشته شود چرا که این کار بزرگترین مشکل اقتصادی را به مردم می ‌زند./9457/201/ب2

ارسال نظرات