۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۸۱۶۴۹
فضل الله:

عدم تصویب قانون جدید سبب بروز خلأ قانونی در لبنان می‎شود

امام جمعه بیروت با انتقاد از سنگ اندازی گروه های سیاسی در راستای تصویب قانون جدید انتخابات، نسبت به بروز خلأ قانونی در لبنان هشدار داد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، با اشاره به تبادل نظر مسؤولان در رسانهها درباره قانون جدید انتخابات گفت: مسؤولان به خودشان زحمت نمی دهند دور یک میز به مذاکره نشسته و به نزاع درباره این قانون پایان دهند. 

وی افزود: این در حالی است که همگان خواستار تصویب قانون جدید هستند اما به حرف خود عمل نمی کنند. تصویب قانون انتخابات نباید به معنای پیروزی یک جریان و شکست جریان دیگر باشد و بر همین اساس است که گروه های سیاسی به دنبال قانونی هستند که به صلاحشان باشد.

این روحانی لبنانی نسبت به بحران عدم تصویب قانون انتخابات هشدار داد و تصریح کرد: بیم آن می رود که که کشور وارد خلأ قانونی شود و در پرتو آن شاهد برگزاری انتخابات بر  اساس قانون کنونی یا تمدید انتخابات باشیم. 

حجت الاسلام فضل الله وضع کنونی فلسطین را بسیار خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: وضع کنونی فلسطین یادآور آغاز توطئه اشغال این سرزمین است. تلاش های فراوانی برای نابودی آرزوی ملت فلسطین جهت رسیدن به آزادی و حاکمیت صورت می گیرد که این مساله را می توان در دیدار میان نتانیاهو و ترامپ مشاهده کرد.

وی ادامه داد: همه این توطئه ها با وجود مغایرت با تصمیم های گرفته شده در نشست های عربی گذشته، با سکوت جهان عرب مواجه شده است. ملت های عربی وظیفه دارند مبارزه را به سوی دشمن صهیونیستی متوجه کنند تا حقوق ملت فلسطین ضایع نشود.

امام جمعه بیروت با اشاره به ششمین سالروز انقلاب بحرین گفت: انقلاب ملت بحرین با وجود گذشت 6 سال از  آغاز، همچنان در پرتو رهبری حکیمانه، پویا و زنده است و تحت تاثیر فشارها قرار نمی گیرد. امیدواریم این ملت مورد انصاف قرار گرفته و خواسته های آنان اجابت شود.

وی تأکید کرد که بحرین با وجود تنوع دینی و مذهبی و سیاسی، از گذشته تاکنون به عنوان یکی از نمادهای وحدت و همبستگی شناخته شده است.

حجت الاسلام فضل الله درباره گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید حزب الله لبنان خاطرنشان ساخت: عزت و کرامت وطن مرهون جانفشانی این عزیزان است. گرامیداشت یاد و خاطره آنان باید به یک رویداد ملی مبدل شود زیرا این شهیدان برای دفاع از لبنان و ملت در برابر دشمن صهیونیستی ایستادند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات