۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۸۱۶۳۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

آشتی با اهل سازش امکان ندارد

نماینده خبرگان با بیان این که نباید اجازه داد که تفکر دور از اسلام در کشور حاکم شود، گفت: ملت نشان دادند تفکری را می خواهند که به اسلام نزدیک تر بوده و اهل سازش نباشد.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز سخنرانی پیش از خطبه های قم حجت الاسلام والمسلمین دیرباز سخنرانی پیش از خطبه های قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی و رییس دانشگاه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که دانشگاه قم 9 هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه 300 عضو هیأت علمی و 400 کارمند دارد.

وی افزود: این دانشگاه به امر شهید آیت الله بهشتی و شهید باهنر از اوایل انقلاب به عنوان مدرسه عالی تربیتی و قضایی راه اندازی شده و بعدا به عنوان دانشگاه ارتقا پیدا کرده است، مهم ترین ویژگی این دانشگاه این است که کلاس های آن و کادر اداری آن به صورت تفکیک جنسیتی است.

رییس دانشگاه قم با بیان این که بسیاری از خانواده ها خواهان این هستند که فرزندان آن ها در چنین فضایی درس بخوانند، اظهار داشت: این سیاست به عنوان مسأله ای ثابت در دانشگاه است.

وی با اشاره به سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز ادامه داد: در 29 بهمن سال 56 مردم تبریز به دنبال مراسم چهلم شهدای قم با دعوت علمای تبریز به میدان آمدند، سرگرد شهربانی اهانتی به خانه خدا می کند و غیرت مردم آذربایجان و تبریز به جوش می آید و درگیری رخ می دهد؛ مردم با غیرت انقلابی برخی از مراکز را تصرف می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که شاه ملعون دستور داد که مردم شدیدا سرکوب شوند، ابراز داشت: 11 نفر به شهادت رسیدند، تعداد بسیاری زخمی و بیش از 500 نفر هم باز داشت شدند، برای بزرگداشت این روز هر سال مردم آذربایجان به محضر رهبر انقلاب می روند و ابراز وفاداری می کنند، این وفاداری از سوی همه ملت ایران وجود دارد.

وی با اشاره به شرایط فرهنگی قم عنوان کرد: اگر به یکسال گذشته شود می بینیم که وضع حجاب وضع خوبی نیست بلکه در مواردی رو به بدتر شدن می رود، مردم نباید در قبال این وضعیت سکوت کرده و مسؤولان نیز باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان با بیان این که باید نسبت به مسائل اجتماعی حساسیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان قم باید توجه بیشتری داشته باشند و فکر کنند تا حجاب و عفاف در شهر قیام مورد غفلت واقع نشود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با مردم تبریز اضافه کرد: منظور برخی افراد از مطرح کردن آشتی ملی چیست؟ آیا قهر ملی وجود دارد که آشتی ملی کنیم؟ در کشور ما دو تفکر عمده وجود دارد که اصولگرا و اصلاح طلب نامیده می شوند، ما بدون توجه به نامگذاری تفکراتی را بیان می کنیم، تفکری که آمریکا و اسرائیل می تواند با آن همکاری کند و تفکری که از اسلام دور است تفکری که وقتی در کشور حاکمیت پیدا کرده ریشه های دور شدن از از ارزش های دینی از جمله عفاف و حجاب بیشتر شده هرکس با هر اسمی که دارای این تفکر باشد از نظر قاطبه ملت ایران محکوم است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که در مقابل تفکری وجود دارد که وقتی افرادی از آن سرکار می آیند دشمنی آمریکا و غرب با ملت ایران آشکارتر می شود، گفت: وقتی چنین تفکری باشد پیشرفت، اشتغال و کار افزایش پیدا می کند، این تفکر باید در جامعه حاکم باشد، باید به این تفکر رأی دهیم.

وی افزود: ما انقلاب کردیم که در برابر آمریکا و اسرائیل بایستیم، تفکری که القا کند که می توان با آمریکا و اسرائیل کنار آمد تفکر انقلابی نیست حال هرکس که این تفکر را داشته باشد، رهبر انقلاب که پرچمدار انقلاب هستند تفکر پیشرفت ایران و حفظ عزت را هدایت می کنند.

رییس دانشگاه قم اظهار داشت: نباید اجازه داد که تفکر دور از اسلام در کشور حاکم شود، هر وقت این تفکر حاکم شده بعدها هزینه های بسیار درست کرده است، حالا افرادی از آشتی ملی می گویند، عده ای تلاش می کنند تفکر نادرست خود را همانند یک بیماری مسری به جامعه سرایت دهند، ملت ایران نشان دادند تفکری را می خواهند که به اسلام نزدیک تر بوده و اهل سازش با آمریکا و اسرائیل نباشد.

وی ادامه داد: اگر افرادی به عنوان آشتی ملی کارهای انجام می دهند بدانند که نه ملی بوده و نه اهل آشتی هستند بلکه حرف ها و اهداف خود را دنبال می کنند، می خواهند خود را به مقام معظم رهبری نزدیک کنند و با القای این نزدیکی ما را به آن دوران که خسارت های بسیاری دیدیم برگردانند که هنوز مفاسد و پیامدهای منفی آن در جامعه مانده است.

نماینده خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر رهبری می فرمایند آشتی ملی معنایی ندارد یعنی تفکری که از اسلام فاصله دارد و آمریکا و اسرائیل با آن هماهنگ هستند و پیشرفت کشور را کند می کند مورد قبول قاطبه ملت شریف ایران نیست و آشتی با آن ها برای ما معنا ندارد سران آن ها افراد انگشت شماری هستند که ما نباید برای فضاسازی رسانه ای و امور دیگر تحت تأثیر قرار بگیریم، تا زمانی که از رهبری تبعیت کنیم آسیبی نخواهیم دید./1323/202/ص

ارسال نظرات