۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۸۱۶۱۳
آیت الله علم الهدی:

مردم فریب دروغ فتنه گران را نمی خورند/ مسؤولان نسبت به مشکلات بی اعتنا نباشند

آیت الله علم الهدی گفت: 38 سال عمر انقلابی این مردم نشان داده که این مردم ژست ‌های دروغ را خوب می ‌شناسند و فریب دروغ را نمی ‌خورند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی، تأکید ایشان روی مسائل اقتصادی را مهم قلمداد کرد و گفت: رهبر انقلاب سه مرتبه تأکید کردند که «مردم گله مندند.» مردم از بیکاری، تبعیض، عدم پیشرفت کارها و بی اعتنایی مسؤولان به مشکلات شان گله مند هستند.

مسؤولان گزارش اقدامات خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه کنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: از سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» یک ماه بیش تر باقی نمانده و مسؤولان باید بیایند گزارش بدهند که اقدام و عمل شان در این حوزه چه بوده است؟ چه مقدار به ظرفیت درونی خود وابسته شده ایم؟

آیت الله علم الهدی با انتقاد از واگذاری صنایع و فناوری های کشور به بیگانگان، خاطرنشان کرد: مسؤولان بیایند گزارش بدهند که چه مقدار روابط اقتصادی و تجاری با بیگانگان را قطع کرده اند؟ قبلاً بسیاری از مسائل و فناوری‌ های مان مخصوصاً در صنعت نفت به ‌وسیله خودمان اداره می ‌شد ولی امروز دیگران آمده ‌اند و در آن ها تصرف می ‌کنند. آیا این معنای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است؟

وی با طرح این پرسش که «مردم چگونه با وجود گله مندی از اوضاع اقتصادی کشور، حضوری با شکوه تر از همیشه در راهپیمایی 22 بهمن داشتند؟»، اظهار کرد: رهبر انقلاب به طور کلی فرمودند مردم از مسؤولان گله مندند و مقصود، تنها مسؤولان اجرایی نیست؛ حتی مسؤولان مجلس، دستگاه های بومی و دیگر دستگاه ها نیز نسبت به مشکلات مردم بی توجه اند. با این وجود، چرا به تشخیص کارشناسان و گزارشگران داخلی و خارجی، حضور مردم در راهپیمایی 70 درصد بیش از سال های گذشته بود؟

امام جمعه مشهد مقدس در پاسخ به این پرسش گفت: مردم در این انقلاب دنبال چه می‌گردند که روز به‌ روز به آن وابسته تر شده‌ اند؟ اکثریت این مردمی که امروز 70 درصد بیشتر از سال های گذشته در راهپیمایی شرکت کرده‌ اند، جوانانی هستند که نه پیروزی انقلاب را دیده اند؛ نه امام(ره) را؛ نه هشت سال دفاع مقدس را؛ و نه جنایات نا به کارانه و مزدورانه نظام ستم‌شاهی را در دوران مزدوری و بیگانه ‌پرستی آمریکا و انگلیس. این مردم دین می‌ خواهند و اسلام را در این انقلاب دیده اند.

مردم با کسانی که نتیجه انتخابات 88 را از صندوق های رأی نپذیرفتند، قهر هستند

آیت الله علم الهدی با بیان این که «مردم با وجود گرایش های سیاسی مختلف، در دین مداری با یکدیگر پیوند خورده اند»، طرح مسائلی مانند «آشتی ملی» را بی اساس دانست و تصریح کرد: آقایی که عمله فتنه 88 بوده، از «آشتی ملی» می گوید. آشتی ملی یعنی چه؟ مگر مردم با یکدیگر قهرند؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مردم با چه کسی قهر هستند؟ مردم با آن جریان سیاسی که در سال 88 رأی مردم را قبول نکرد، برنده انتخابات را از صندوق های مالامال از رأی مردم نپذیرفت و گفت «برنده ما با اردوکشی خیابانی و با حمایت ارتش رسانه ای غرب، قهر هستند.

وی ادامه داد: مردم با آن جریان سیاسی که گفت «ما با صندوق ها و آرای مردم کاری نداریم» و با حمایت ارتش رسانه ای غرب، خبرپراکنی جنگی BBC و سفارش اوباما و انگلیس و اسراییل به اردوکشی خیابانی پرداخت، قهر هستند. مردم از آن ها متنفر شدند و در نهم دی ماه 88 با حرکت های میلیونی در سراسر کشور، نفرت و انزجار خودشان را از آن ها اعلام کردند.

با وجود صبر هشت ماهه مردم و رهبری، دشمنی فتنه گران شدیدتر شد

آیت الله علم الهدی یادآور شد: مردم و رهبر معظم انقلاب هشت ماه صبوری کردند اما دیدند جنگ آن ها با نظام، انقلاب و اسلام روز به روز شدید تر می شود و در نتیجه مردم نفرت شان از آن ها را نشان دادند. این جریان عددی نیستند که مردم بخواهند با آن ها آشتی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که فتنه گران در سال 88 راهپیمایی مردم در 22 بهمن را تحریم کردند و اعلام راهپیمایی در 25 بهمن کردند، گفت: آن ها راهپیمایی مردم را قبول ندارند و جدا شده از مردم هستند. مشکل اینجاست که آن ها خیال می کنند اگر چهار نفر تشویق کننده در اطراف شان هستند، این ها مردم اند. در حالی که مردم همراه با انقلاب هستند و این انقلاب یک محور بیشتر ندارد؛ آن هم دین خداست که مظهر آن، ولایت فقیه است.

وی با تأکید بر این که عشق به خدا مردم را در روز 22 بهمن به راهپیمایی کشاند، ملاک مشروعیت هر دولتی را تنفیذ رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: جریان‌ های سیاسی حساب شان را در این نظام مشخص کنند. جریان ‌های قدرت یاب و فرصت ‌طلبی که در نزدیکی هر انتخابات، شاخ‌ و شانه می‌کشند تا با همه توان وارد عرصه قدرت شوند، این را بفهمند که اگر با زاویه داشتن به رهبری بخواهند در این عرصه وارد شوند، مردم مشت به دهان شان می‌زنند.

آیت الله علم الهدی افزود: نهم دی سال 88 نشان داد بخش عظیمی از آن 13 میلیون نفری که پیش از وقوع فتنه به آن کسانی که بعدا جزو سران فتنه شدند، رأی دادند، اظهار نفرت و برائت کردند. مردم دین ‌دارند و شما فتنه گران بدانید حتی اگر با ماسک نفاق و چهره منافقانه هم بیایید و اظهار ندامت از گذشته ‌تان کنید، این مردم منافق را خوب می‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: 38 سال عمر انقلابی این مردم نشان داده که این مردم، فساد را می ‌شناسند؛ زاویه با رهبری را می ‌شناسند؛ ماسک ‌ها و ژست ‌های دروغی را خوب می ‌شناسند و در نتیجه این مردم گول دروغ را نمی ‌خورند؛ این یک واقعیت است./820/201/ب2

 

 

 

 

ارسال نظرات