۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۱۶۰۹
امام جمعه موقت تبریز:

آشتی ملی با وجود اقتدار ایران اسلامی بی معنا است

آیت الله آل هاشم گفت: در شرایطی که ایران اسلامی دارای اقتدار است و با پشتیبانی مردم در برابر استکبار ایستاده، آشتی ملی بی معنا است،
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدرا سلام گرم خود را روانه ملت غیور آذربایجان کرد.

وی با بیان اینکه در این دیدار رهبر معظم انقلاب به نقش مردم آذربایجان و حادثه ۲۹ بهمن در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند، ابراز داشت: ملت آذربایجان همیشه پشتیبان نظام اسلامی و انقلاب بودند و در صیانت از اسلام پیشگام و در صحنه ها حضوری فعال داشتند.

امام جمعه موقت تبریز با تقدیر از حضور حماسه ساز مردم کشور به ویژه ملت غیور آذربایجان، تصریح کرد: این حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن مایه آبروی نظام اسلامی  شد، این عظمت و شکوه در راهپیمایی امسال کمر دشمن را شکست و در حقیقت تجدید پیمانی با رهبر انقلاب، شهدا و امام راحل بود.

وی با بیان اینکه ملت در برابر تهدیدات رییس جمهور آمریکا با حضور پر شور خود در صحنه مشت محکمی را بر دهان یاوه گوی آنها وارد کردند، خاطرنشان کرد: ملت گفتند که هیچ تصمیمی بر آشتی ملی ندارند و شعار مرگ بر آمریکا تا ابد پابرجا خواهد بود.

آیت الله آل هاشم با اشاره به بی معنا بودن عبارت آشتی ملی، تصریح کرد: در شرایطی که ایران اسلامی در منطقه و جهان دارای اقتدار است و با استقلال و پشتیبانی مردم در برابر استکبار ایستاده است آشتی ملی بی معنا است، آشتی ملی زمانی بیان می‌شود که افراد دچار بحران شود.

وی ادامه داد: در دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب، ایشان به مسائل اقتصادی و رسیدگی معیشتی مردم تأکید داشتند،  مسؤولان نظام باید در برابر این حضور ملت احساس مسؤولیت مضاعفی بکنند و مزد مردم ایران را بدهند، مردم پشتیبان نظام، انقلاب و ایران هستند و بر محور ولایت فقیه قرار دارند.

امام جمعه موقت تبریز  با تأکید بر ارائه گزارش مسؤولان در پایان سال درباره اقدامات صورت گرفته، ادامه داد: مسئولان باید به حضور مردم در صحنه احترام بگذارند و قدر این ملت را بدانند و مشکلات آنها را حل کنند،  این مردم در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بودند.

وی با اشاره به 29 بهمن تبریز، آن را فراموش نشدنی دانست و گفت: این حرکت مردم تبریز در حقیقت موتور محرک ملت برای پدیداری ۲۲ بهمن ۵۷ شد، بعد از این قیام به یک سال نکشیده طومار رژیم طاغوتی پهلوی پیچیده شد و اتقلاب به پیروزی رسید.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه ایام میان ۳ جمادی الثانی و ۱۳ جمادی الاول ایام فاطمیه است، تأکید کرد: در این ایام باید حرکت حضرت فاطمه(س) را نگاه داشت، این روزها، روزهای عزاداری فاطمه‌ای که فرزندش را شهید کردند و دشمن چه ظلم‌هایی بر او وارد کردند و باید مردم مسلمان این مظلومیت را فراموش نکند.

وی در پایان با تأکید بر کارکرد مساجد در تقویت ایمان، تصریح کرد: نماز جماعات دشمن شکن است و عامل مایوسی دشمنان اسلام خواهد بود؛ زیرا وحدت و همدلی مسلمانان دشمنان را از اهداف شوم خود می‌گذارد، مسلمانان باید مساجد احداث کنند، همچنین برای پیشرفت علمی تأسیس مدارس نیز لازم است./854/201/ب2

ارسال نظرات