۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۸۱۵۹۵
امام جمعه اردبیل:

برای حفظ امنیت کشور باید دشمنان را در خارج از مرزها زمین گیر کرد

امام جمعه اردبیل با تأکید بر امنیت کشور، گفت: برای حفظ امنیت باید دشمنان را در خارج از مرزها زمین گیر کرد
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه از حضور بعضی از مسؤولان در منزل بعضی از سفرای خارجی در حالی که حدود شرعی توسط افراد رعایت نشده بود گلایه و آن را موجب زوال شعارهای دینی و هیبت گناه دانست.

وی در بخش دیگری از خطبه ها حاکمیت و رهبر و ریاست صالح را بزرگترین حق ملت ها دانست و افزود: این حق در کشوری مثل آمریکا که بر امنیت، اقتصاد و فرهنگ دنیا تاثیر شگرفی دارد بسیار مهم است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: دنیا از این جهت در بحران است و آمریکا بحرانی تر، چرا که سه عنصر ثروت، فریب رسانه ای و قدرت یعنی زر و زور و تزویر دنیا را از جهت رهبریت صالح به مرز بحران رسانده است.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: جیمی کارتر ربیس جمهور اسبق آمریکا، در خصوص انتخابات آمریکا، گفت؛ «در آمریکا مردم هیچ سهمی از قدرت ندارند، نیاز نامزدهای ریاست جمهوری این کشور به دست کم دویست میلیون دلار برای تبلیغات، حاکی از آن است که این کشور از مسیر دموکراسی به حکومت ثروتمندان در حال تغییر است و با توجه به دورنمای سیاسی حاضر در آمریکا و اینکه هر نامزد به پشتوانه مالی عظیمی نیازمند است بسیاری از مردم قادر به کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیستند».

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تبیین فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند؛ ما بدهکار تشکر به اوباما نیستیم و از ترامپ به خاطر ارائه ماهیت واقعی آمریکا تشکر می کنیم"، گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنیت و فرهنگ دنیا را به دست گرفته نمادی از واقع گرایی آمریکا و برخاسته از واقعیت های موجود در این کشور است.

وی ادامه داد: ترامپ اعترافات بسیار خوبی دارد به طوری که می گوید؛ "ما 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم که با آن می توانستیم کشور خود را دوباره بازسازی کنیم." این سرمایه گذاری سنگینی که از طرف آمریکا صورت گرفته و مشابه آن از طرف کشورهای بازیگر در عرصه بین الملل هزینه می شود، نشان می دهد که یک کشور برای حفظ امنیت خود باید در خارج از مرزهای خود دشمن را زمین گیر نماید.

آیت الله عاملی، اظهار داشت: دست داعشی ها و تکفیری ها که ایران را مقصد اصلی خود معرفی می کنند زمانی به ایران نخواهند رسید که کشور ما در خارج از مرزها آنها را مدیریت و منکوب نماید و شبهه افکنی در این باب هجمه مستقیم به ارکان امنیت داخل ایران است و ملت ما باید با هوشیاری تمام، به ریشه، منبع و خاستگاه و محل طراحی این شبهات توجه داشته باشد./937/201/ب2

ارسال نظرات