۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۵۲۹
امام جمعه بستان آباد مطرح کرد؛

ضرورت جذب حداکثری جوانان به مساجد

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر لزوم جذب حداکثری جوانان به مساجد، گفت: هیأت امنا و خادمان مساجد لازم است با سعه صدر زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم کنند.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

به گزارش خرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد امروز در همایش انجمن های اسلامی، هیأت امنا و خادمین مساجد شهرستان بستان آباد با تأکید بر لزوم جذب حداکثری جوانان به مساجد، گفت: هیأت امنا و خادمان مساجد لازم است با سعه صدر زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مسجد از جایگاهی والا و ارزشمند برخوردار است، ادامه داد: خادمان مساجد در فرهنگ اسلامی از جایگاهی ارزشمند برخوردار هستند، این جایگاه و خدمت به مساجد برای حضرت ابراهیم(ع) و انبیای عظام بود و امروز به امانت بر گردن شما قرار گرفته است.

امام جمعه بستان آباد از جمله وظایف خادمان مساجد را حفظ سیمای معنوی و ظاهری مساجد به صورت طیب و طاهر دانست و گفت: مساجد باید پیشتاز در مبارزه با فرهنگ های غلط و نابجای غربی باشد و لازم است از لحاظ بهداشتی و هم به لحاظ صداقت و پاکی درونی الگو و سرمشق باشند.

وی اطعام های بی حساب در مجالس ترحیم را نمونه ای از فرهنگ نادرست خواند و افزود: باید فرهنگ های نادرست جای خود را به فرهنگ صحیح و مورد تأیید اسلام بدهند، مردم به جای مصارف نا به جا لازم است هزینه های غیرضروری را در مصارف ضروری به کار گیرند.

حجت الاسلام رضوی ترویج دستگیری از ضعفا و فقرا، تهیه جهیزیه نوعروسان و امور عمرانی و فرهنگی را وظیفه خادمان و امنای مساجد دانست و افزود: لازم است در این شرایط فرهنگی به وظیفه فرهنگ سازی خود اهتمام ویژه داشته باشیم./854/203/ب2

ارسال نظرات