۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۴۶۳
مدیر مسؤول هفته نامه «9 دی»:

باید شبیه ولی فقیه شویم تا دشمن نفوذ نکند

حجت الاسلام رسایی، بی تقوایی، دنیاطلبی، مدیریت ضعیف و نبود قدرت اجتهاد را بسترهای نفوذ دشمن دانست و گفت: شبیه ولی فقیه شویم تا دشمن نفوذ نکند.
حمید رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول هفته نامه «9 دی»، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی« زنده باد مرگ بر آمریکا» که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) خوراسگان برگزار شد، گفت: فتنه همواره یک ضلعی دارد که در آن صدای دشمن از دهان جبهه خودی بلند می شود و مردم هم در این موارد دچار تردید می شوند و چون این سخن از زبان به ظاهر خودی ها بیرون می آید حرف دشمن را باور می کنند، ضلع دیگر فتنه حمایت دشمنان خارجی از جریان فتنه در داخل است.

وی ادامه داد: در جنگ صفین حرف معاویه از زبان اشعث بیرون آمد، اشعث روایاتی هم در زمینه صلح میان مسلمانان از پیامبر(ص) به میان آورد، در فتنه 88 هم افرادی که خود را منتسب به امام(ره) می دانستند و صحبت های امام(ره) را به نفع خود تفسیر می کردند، از ابتدای انقلاب بحران های بیرونی کم نداشتیم و 4 کودتاه در کشور صورت گرفت که آخرین آن ها کودتای نوژه بود، حمله مستقیم آمریکا در طبس هم داشتیم، اما هیچ کس به این کودتاها فتنه نمی گفت چون دشمنی دشمن در آن ها برای همه واضح بود.

مدیر مسؤول هفته نامه «9 دی» افزود: با گذشت 10 سال از انقلاب نخستین فتنه در موضوع آقای منتظری پیش آمد که خیلی ها قدرت هضم آن را نداشتند و دچار تردید شدند، امام علی(ع) فرمودند« حق را بشناس تا اهلش را بشناسی، حق را افرد مشخص نمی کنند» ، آقای منتظری محکم ترین کتاب از لحاظ فقهی در باب اثبات ولایت فقیه نوشته بودند، اما در همان قصه دشمنان بیرونی طرف آقای منتظری را گرفتند، برخی توده ها نتوانستند تحلیل کنند و فتنه ایجاد شد.

حجت الاسلام رسایی بیان داشت: 10 سال بعد فتنه دوم یعنی فتنه اصلاحات آمریکایی پیش آمد، جریانی از افراد با سابقه انقلابی و دارای منصب در دوران امام خمینی(ره) که در جبهه خودی قرار داشتند ایجاد شد، جبهه پر دامنه ای ایجاد شده بود که از نهضت آزادی تا ضد انقلاب آن سوی مرزها را شامل می شد، آمریکایی ها در آن زمان می گفتند ما در ایران شاهد جریانی هستیم که مهمترین رکن انقلاب را هدف گرفته است.

وی ابراز داشت: 10 سال بعد فتنه سبز و جریان ادعای تقلب در انتخابات شکل می گیرد، ضلع درونی پررنگ آن نخست وزیر دوران امام(ره) بود، آن ها ادعای تقلب می کردند و عده ای از مردم هم به اعتبار حرف آن ها تقلب را پذیرفته بودند، ضلع بیرونی و حمایت امریکا و اسراییل هم وجود داشت.

مدیر مسؤول هفته نامه «9 دی»، افزود: در آینده هم فتنه هایی خواهد بود، این فتنه ها علیرغم مشکلاتی که ایجاد می کنند و ضررهایی که دارد، در مجموع به نفع انقلاب هستند و نقش واکسن را برای انقلاب ایفا می کنند، فتنه ها سبب رو شدن برخی واقعیات می شود، ما هر چقدر هم خرج می کردیم نمی توانستیم اینگونه ماهیت واقعی برخی افرد را به مردم معرفی کنیم، این افراد می توانستند لطمات سنگین تری را در آینده به انقلاب بزنند.

فتنه آینده فتنه بزک کردن شیطان بزرگ در قالب نسخه های مختلف برجام است

حجت الاسلام رسایی ‏‏توضیح داد: فتنه آینده فتنه بزک کردن شیطان بزرگ است که می گوید مردم اگر می خواهید مشکل تحریم ها و مشکل معیشتی حل شود باید در برابر آمریکا کوتاه بیاییم و نسخه های برجام 1 و 2 را ارائه می دهند، این موضوع در دستور کار جدی برخی جریان ها قرار دارد.

وی گفت: سال 88 بعد از 8 ماه با وقوع حماسه 9 دیماه داستان تقریباً تمام شد، اما فتنه جدید تاکنون 3 سال طول کشیده، امروز برجام مانند مرده گندیده ای می ماند که حتی طرفداران آن هم حاضر نیستند بالای سر آن فاتحه بخوانند، تنها برخی سعی می کنتد آن را مهم جلوه دهند که البته مردم هم باور نمی کنند.

حجت الاسلام رسایی ‏‏ابراز داشت: امام معصوم می فرماید« همواره شیطان عده ای را به ما نزدیک می کند که اعتقادی هم به ما ندارند اما با نزدیک شدن به ما بالا می روند و مردم آن ها را می بینند و از آنجا به بعد ما را تکذیب می کنند» ، در انقلاب ما هم همین طور است، عده ای خود را به امام(ره) نزدیک کردند و خود را به عنوان یار امام(ره) هم مطرح کردند اما بعدها مدعی شدند که امام(ره) مخالف با شعار مرگ بر آمریکا بودند.

وی توضیح داد: بعضی از این افرد از ابتدا اعتقادی به امام نداشتند و ابهت امام(ره) اجازه نمی داد تا مواضع خود را علنی کنند و خودشان هم الان اعتراف به این واقعیت می کنند، برخی از افراد این دست هستند، اما عده ای هم از اول خوب بودند و اعتقاد داشتند و  به مرور زمان استحاله شدند.

نفوذ ریشه اصلی پیدایش فتنه است

مدیر مسؤول هفته نامه «9 دی»، ابراز داشت: ریشه اصلی پیدایش فتنه نفوذ است، وقتی کسی در جبهه خودی حرف دشمن را می زند یعنی مشمول نفوذ دشمن شده است، البته نفوذ به شکل های مختلف اتفاق می افتد.

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: مردود شدن ها همیشگی نیست و معلوم نیست آن فرد بر موضع غلط خود استمرار داشته باشد، مصداق آن هم زهیر از اصحاب امام حسین(ع) است که ابتدا عثمانی بود؛ اما بعدها متوجه اشتباه خود شد و به مقام بالای یاری سیدالشهدا(ع)رسید، زهیر ازخواص طرفدار حق سرشناش شد که امروز همه او را به عنوان خواص مقبول و نه مردود می شناسیم و در منابر از او به نیکی یاد می کنیم، از طرف دیگر هم شمر در صفین یار امیرمؤمنان(ع) بود؛ اما در کربلا منحرف شد و ما او را از اشقیاء می دانیم.

وی بیان داشت: در فتنه آینده ممکن است عده ای از افرادی که تا به امروز در خط انقلاب بوده اند منحرف شوند و به جبهه دشمن بپیوندند، اما جایگاه ولایت فقیه همواره نفوذ ناپذیر بوده است، اگر بیرق اسلام امروز برافراشته است این حاصل تلاش امام خمینی(ره) است که توانست اسلام را زنده کند، 10 سال امام(ره) و 28 سال هم رهبر معظم انقلاب زمام رهبری را در دست داشتند اما هرگز دچار نفوذ نشدند.

شبیه ولی فقیه شویم تا دشمن نفوذ نکند

مدیر مسؤول هفته نامه نه دی اظهار داشت: هم اینک رهبران برخی کشورها در طول تاریخ مشمول نفود شده اند، بهترین مدل نفوذناپدیری الگوی ولایت فقیه است، اگر می خواهیم دچار انحراف و مشمول نفوذ دشمن نشویم باید خودمان را شبیه ولی فقیه کنیم، باید در عصر غیبت امام زمان(عج) خودمان را شبیه به نائب امام که همان ولی فقیه است بکنیم.

حجت الاسلام رسایی ‏گفت: نفود یا محصول بی تقوایی است یا دنیا طلبی، متقی بودن منافاتی با دنیاطلبی ندارد، برخی افراد ثروت فراوانی دارند اما بی دین هم نیستند و ثروت را از راه حلال کسب کرده اند، دشمن می تواند در چنین انسانی نفوذ کند، امیرمؤمنان(ع) جزء کسانی بود که بیشترین کار را می کرد و بیشترین سرمایه را هم داشت؛ اما ثروت خود را وقف می کرد و آن را برای خود بر نمی داشت و سطح زندگیش را در سطح ضعیف ترین اقشار مردم نگه می داشت.

وی افزود: گاهی نفوذ به دلیل ترس در افراد اتفاق می افتد، گاهی برخی افراد هم متقی هستند و هم دنیا طلب نیستند، اما شجاعت امام و رهبری را ندارند، رکن چهارم قدرت مدیریت است، مدیریت قوی جلوی نفوذ را می گیرد، گاهی هر 3 اصل قبلی در فردی وجود دارد اما چون مدیر ضعیفی است و دیگران او را مدیریت می کنند مشمول نفوذ دشمن می شود.

مدیر مسؤول هفته نامه «9 دی»، بیان داشت: قدرت استنباط احکام و اجتهاد هم عامل مهم دیگر برای دور شدن از نفوذ دشمن است، گاهی فردی متقی است، دنیاطلب هم نیست، مدیر قوی هم هست، شجاع هم هست، اما چون نه خودش مجتهد است و نه مقلد عالم است، پروژه نفوذ دشمن روی او صورت می گیرد، ولی فقیه کسی است که هم باتقواست، هم دنیاطلب نیست، هم شجاع  و مدیر و مدبر و مجتهد است، ما هم اگر می خواهیم نفوذ روی ما صورت نگیرد باید این 5 رکن را در خود تقویت کنیم، اگر قدرت اجتهاد نداریم باید مقلد قوی باشیم. /869/201/ص

 

ارسال نظرات