۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۴۱۴
مدیر گروه تبلیغی مصباح الهدی تشریح کرد؛

تجربیات تبلیغ در اماکن عمومی و پارک ها به وسیله استِیج

مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی گفت: اجرای برنامه در فضای عمومی راه رفتن روی بند نازک است که از حساسیت خاص و زیادی برخوردار است؛ برای بهره مندی از این فضا، باید آیتم های مختلفی در مدت زمان کم داشته باشید.
تبلیغ با استیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احدی امشب در ادامه سلسله نشست های انتقال تجارب گروه های تبلیغی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: مجتمع مسکونی، پارک، خیابان، سواحل، دریا، متروها، ترمینال ها، روز بازارها و اماکن عمومی فضای خوبی برای تبلیغ هستند، بنابراین تبلیغ را تنها به منبر خلاصه نکنیم.

وی گفت: پارک با توجه به ویژه تر بودن و اهمیت بیشتر آن، می توان به اجرای برنامه هایی از جمله برگزاری نماز جماعت، برپایی نمایشگاه، برپایی استِیج(صحنه) پرداخت.

مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی درباره تبلیغ با استیج تصریح کرد: امروز تقریبا فعالیت در اماکن عمومی به سمت برپایی استِیج رفته است و مراکزی که کار نمایشگاهی می کردند، امروزه به این کار روی آورده اند؛ علت اصلی آن پوشش جمعیتی تبلیغ به وسیله استیج است که چنین جمعیتی را در نمایشگاه نمی توان جای داد.

اهمیت و ضرورت تبلیغ با استِیج

حجت الاسلام احدی با بیان این که در فضای استیج مانور تبلیغی زیادی می توان انجام داد، تصریح کرد: مجموعه های فرهنگی بیشتر به اجرای برنامه با استیج روی آورده اند؛ اگر می خواهیم در فضای عمومی کار کنیم، باید به روز باشیم؛ بسیاری از برنامه های تلویزیونی در شهرها که اجرا می کند، کار با استیج است و باید دانست که بایستی به این فضا ورود پیدا کرد.

وی ابراز داشت: اصلی ترین بدی استیج این است که هزینه های آن نسبت به اجرای دو ساعت برنامه شاید زیاد باشد؛  اما واقعیت این است که کار با استیج آورده خوبی دارد و راهکارهایی را می تواند داشته باشد که اگر در نظر گرفته شود، می توان هزینه استیج را کاهش داد. به عنوان مثال به اندازه مورد نیاز استیج خریداری کنید که با هزینه ای که برای خرید این کار می کنید، برای چند سال می توانید فضای تبلیغی داشته باشید.

مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی با اشاره به فضاسازی با استیج افزود: با استیج یک سِن شکیل درست می شود که می توان صندلی برای مخاطبان را از مراکز و سازمان ها تهیه کرد که اگر هم ندادند، می توان اجاره کرد و هزینه زیادی را هم نمی خواهد؛ باید زیبایی سن جزو مهم ترین ارکان برنامه باشد؛ اگر پول بدهید که یک سن را هم آماده کنند، برای چند شب نسبت به تعداد مخاطبان هزینه زیادی نیست.

وی با اشاره به نکات مهمی در خصوص تبلیغ با استیج تصریح کرد: صوت، اصلی ترین رکن استیج است؛ می توان شخصی را برای تنظیم صدای چند شب هماهنگ کرد که با هزینه کمتری کار را انجام دهد؛ دیگر نکته مهم در استیج، وجود مجری است، مجری یکی از اصلی ترین ارکان برنامه به شمار می رود؛ باید مجری خیلی توانمند داشته باشید که 30 درصد کار را می تواند عهده دار باشد؛ باید در کار استیج برای تمامی سنین از کودک تا افراد مسن برنامه داشته باشید؛ در برنامه استیج از برنامه مختلفی از جمله قاری قرآن، اجرای سرود ملی، مجری، گروه تئاتر، تبلیغ استفاده کنید.

لزوم اجرای برنامه های متنوع در تبلیغ با استیج

حجت الاسلام احدی ابراز داشت: در برنامه استیجی باید مدیریت شود تا برنامه جذابی داشته باشیم، نه اینکه تمامی زمان را به مسائل تبلیغی و دینی بپردازیم؛ یکی از بهترین راهکارها، اجرای مداحی جذاب، سرود، نور افشانی آسمان است که جذابیت خاص خود را دارد.

وی با اشاره به تأمین منابع مالی افزود: مجموعه موفق آن است که به خودکفایی برسد؛ ماشینی را آماده کردیم که تمامی استیج را به همراه دارد و دیگر نیاز به براپایی استیج نداریم؛ متأسفانه گروه های تبلیغی نمی داند که چه زمانی و به سراغ چه ارگان ها و مراکزی برای تأمین منابع مالی بروند؛ به عنوان مثال برای روز 22 بهمن می توان با رایزنی هایی بودجه ای را کسب کرد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی تصریح کرد: از ابتدا بنا را بر خودکفایی بگذارید؛ که در این صورت بعد از دو سال خواهید دید که تمامی تشکیلات و امکانات را خواهید داشت؛ بابیستی طلاب برای تبلیغ وارد فضاهای عمومی شوید.

وی گفت: زمستان زمان مناسبی برای تبلیغ در فضای پارک نیست، بلکه با توجه به این که مردم در این فصل به اماکن عمومی نمی رود، در این ایام به راحتی می توا در مجتمع های مسکونی به این نوع تبلیغ پرداخت؛ برای شروع کار در اماکن عمومی، برپایی نماز جماعت فعالیت خوبی است؛ دعوت از مجری، سخنران و مداحی که چهره سرشناسی باشد، در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام احدی ابراز داشت: مراکز و سازمان های زیادی هستند که می توان در مسائل مالی از آنها یاری گرفت؛ در کمترین برنامه ای لوگوی این گروه را درج می کنیم و مهم نیست که آرم گروه بخورد یا نه و می توان با همکاری با مراکز و ارگان های مختلف و قرار دادن لوگوی سازمان یاری دهنده، مشکلات مالی و تجهیزات را رفع کرد.

لزوم تدبیر برای برقراری امنیت در فضاهای عمومی در تبلیغ

مدیر گروه تبلیغی جهادی مصباح الهدی با اهمیت برقراری امنیت در تبلیغ در اماکن عمومی تصریح کرد: برای تبلیغ در فضای پارک و عمومی تدابیر در خصوص مسائل امنیتی داشته باشید؛ بهترین کار این است که با بسیج هماهنگ کنید که بدون لباس نظامی حضور پیدا کنند، اما سعی نکنید که فضایی امنیتی جلوه دهند که شاید برای مخاطبان حس خوبی ایجاد نکند و در عین حال، درصدد ایجاد امنیت نیز باشند.

وی گفت: اجرای برنامه در فضای عمومی راه رفتن روی بند نازک است که از حساسیت خاص و زیادی برخوردار است؛ برای بهره مندی از این فضا، باید آیتم های مختلفی در مدت زمان کم داشته باشید؛ عروسک بازی، برپایی مسابقه، گفتن لطیفه از سوی مجری، تواشیح و سرود از جمله این برنامه ها می تواند باشد؛ همچنین سعی می کنیم همیشه در انتهای برنامه های خود، کمک هزینه سفر مشهد نیز به تعدادی از حاضران در برنامه ها اهدا کنیم./822/202/ب3

ارسال نظرات