۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۴۰۴
مدیر گروه تبلیغی سراج همدان تببین کرد؛

تجربیات تبلیغ در پارک ها و فضاهای سبز

مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان به مزیت حضور طلاب در فضاهای عمومی اشاره کرد و گفت: حضور طلاب در اماکن عمومی، جامعه شناسی مبلغان را بالا می برد و ارتباط طلاب را با بدنه مردم تقویت می کند؛ همچنین این تجربه را برای طلاب فراهم می کند که در جریان مسائل شهر قرار بگیرند.
تبلیغ در اماکن عمومی تبلیغ در اماکن عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ارتقایی امشب در ادامه سلسله نشست های انتقال تجارب گروه های تبلیغی، به بیان تجارب این گروه با موضوع شیوه های تبلیغ در پارک ها و اماکن عمومی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: غفلت از فضاهای عمومی توجیهی ندارد، چرا که خیل گستره ای از مردم در منابر قابل دسترسی نیستند و شاید در مساجد و حسینیه ها حضور پیدا نکنند و که بخواهند ازمباحث دینی بهره مند شوند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت در بوستان ها و پارک ها بسیار تأثیرگذار بوده که وظیفه طلاب است و می تواند محسناتی داشته باشد که امر به معروف یکی از آنها است که در قالب نماز به رخ کشیده می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان در ادامه بیان مزایای تبلیغ در اماکن عمومی خطاب به مبلغان تصریح کرد: با تبلیغ در مکان هایی که مورد استفاده عامه مردم است، بدون پیام مستقیم یکی از ارکان تبلیغی را یادآور می شوید؛ شاید برخی اهل مسجد و محراب نباشند و اما هنگامی که طلاب را در پارک می بینند، ناخودآگاه بسیاری از شبهاتی که در ذهن شان شکل گرفته را می توانتد بیان کنند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان با اشاره به تأثیر حضور مبلغان در اماکن عمومی تصریح کرد: حضور طلاب در اماکن عمومی از جمله پارک ها برای خانواده های متدین احساس امنیت به وجود می آورد؛ قشر متدین از حضور در مکان هایی از جمله پارک ها شاید پرهیز کنند، اما همین حضور طلاب امنیت را برای خانواده ها ایجاد می کند.

وی به مزیت حضور طلاب در پارک ها پرداخت و گفت: حضور طلاب در اماکن عمومی، جامعه شناسی مبلغان را بالا می برد و ارتباط طلاب را با بدنه مردم تقویت می کند؛ همچنین هیج مکانی مثل پارک این تجربه را برای طلاب فراهم نمی کند که در زیر پوست شهر چه می گذرد؛ چرا که حضور در پارک ها حضوری آزاد است و مخاطب خود را به خوبی نشان می دهد.

حجت الاسلام ارتقایی ابراز داشت: گروه تبلیغی جهادی سراج از سال 82 با تبلیغ در سه پارک این کار را شروع کرد که در ابتدا همراهی دستگاه ها و مراکز مختلف را نداشتیم و حتی از جهت پشتیبانی، امکانات حداقلی در اختیارمان نبود، اما با همت دوستان کار رقم خورد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سراج همدان درباره زمان تبلیغ در فضاهای سبز تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت در فضاهای سبز و پارک ها از فصل بهار تا پایان تابستان قابل اجرا است؛ در این اماکن، بیان احکام و ارائه سخنرانی بعد از نماز از سوی روحانی با اولویت موضوعاتی چون الگوی گذران اوقات فراغت و سالم و سبک اسلامی زندگی با نشان و الگوهای تفریح سالم قابل طرح است.

وی افزود: اجرای مراسم های معنوی در مناسبت های دینی، حضور روحانیان در میان مردم به ویژه جوانان قبل و بعد از نماز و ارتباط گیری با جوانان و تشکیل حلقه های مقطعی یا مستمر با آنها، فضاسازی مذهبی در آن مراکز با استفاده از نمادها، ارائه مشاوره و پاسخ به پرسش ها و شبهات، برپایی ایستگاه های هم اندیشی و سبک زندگی از دیگر مباحثی است که می توان در پارک ها اجرا کرد.

حجت الاسلام ارتقایی در پایان ضمن بیان توصیه های اجرایی ابراز داشت: برای تبلیغ در فضاهای عمومی مواردی از جمله مکتوب کردن و تدوین نظام مند طرح ها و برنامه ها، هماهنگی کامل با نهادها و ارگان های ذیربط(مانند معاونت فرهنگی شهرداری، شورای شهر، سازمان تبلیغات، سپاه پاسداران و ستاد اقامه نماز)، جذب و ساماندهی نیروهای مردم محلی به ویژه بسیج و هیآت، تهیه و ارائه محتواهای متناسب با فضاهای سبز و مراکز گردشگری لازم است./822/202/ب3

ارسال نظرات