۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۳۹۸
رییس سازمان اوقاف:

فضای کشور باید قرآنی شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در نخستین نشست ستاد بر گزاری مسابقات بین المللی قرآن خواستار ارتقاء کمی و کیفی این دوره از مسابقات با همکاری تمامی کمیته ها ودستگاه های اجرایی و جذب مشارکت دستگاه های مختلف شد.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در نخستین نشست هماهنگی ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با تبیین برخی رویکردها و شاخص ها در این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در عصر جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی برگزار می شود ؛لذا باید فضای مسابقات و حتی در محتوای تلاوت قاریان و حافظان به مفاهیم و فرهنگ انقلاب اسلامی پرداخته شود.

 رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی با بیان اینکه در زمینه تبلیغات مسابقات باید سیاستگذاری و تغییرات ایجاد شود تصریح کرد: با عنایت در پیش بودن انتخابات منویات امام راحل ومقام معظم رهبری در این زمینه در فضای تبلیغی مسابقات مورد توجه قرار گیرد.

وی هماهنگی بین کمیته ها و اعضای ستاد مسابقات را ضروری دانست و افزود: اگر مشکلی هم هست با همدلی و حمایت و پشتیبانی کمیته ها از یکدیگر  و تعامل برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با  بیان اینکه انتظار این است که استقبال عمومی مردم از مسابقات بهتر از سال های قبل باشد تاکید کرد: حضور مردم و جامعه قرآنی در مسابقات زمینه ساز برگزاری با شکوهتر این دوره از مسابقات  خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی اطلاع رسانی و تبلیغات موثر را  یکی از نیازهای این دوره از مسابقات برشمرد و افزود : فضای کشور در ایام برگزاری  مسابقات بین المللی قرآن باید قرآنی شود.

حجت الاسلام محمدی تجلیل از  مقام ومنزلت شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم را یکی از برنامه های ارزشمند سال گذشته دانست و تاکید کرد: این برنامه  امسال نیز با اهداف و برنامه مشخص به نحو شایسته ای برگزار شود.

رئیس سازمان اوقاف آسیب شناسی  نواقص  وکاستی های  مسابقات را مورد تاکید قرار داد و خواستار بهره گیری از ظرفیت سازمان ها، نهادها، موسسات و دستگاه های دیگر در فرآیند بر گزاری این دوره از مسابقات بین المللی قرآن شد.

حجت الاسلام محمدی بهره مندی از ظرفیت فکری نخبگان حوزوی و دانشگاهی را  هم مورد اشاره قرار داد و افزود: تعامل و بهره گیری از نظرات چهره های فرهنگی، علمی ودانشگاهی و صاحب نظران علوم دینی در این دوره از مسابقات با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان اوقاف صرفه جویی در هزینه های مسابقات را مورد تاکید قرار داد و خواستار جذب مشارکت در  هزینه ها و بهر گیری از ظرفیت متولیان موقوفات ش .

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به ضرورتهای تبلیغی این دوره از مسابقات افزود: معرفی گروه های تکفیری و جنایات این عوامل وابسته با استناد به آیات قرآن و در قالبی  زیبا و جذاب باید به شکل  ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: استناد به آیات قرآن و ترجمه  به زبان عربی و انگلیسی در سالن اصلی مصلی  ونمایش جملات کلیدی امام  خمینی(ره)و مقام معظم رهبری در فضاهای تبلیغی مسابقات  باید مورد توجه جدی قرار گیرد./1325/102/ب3

ارسال نظرات