۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۳۸۶
شرفخانی خبر داد؛

تربیت یک میلیون 500 هزار حافظ قرآن از سوی سازمان اوقاف در ۴ سال آینده

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از هدفگذاری برای تربیت یک میلیون 500 هزار حافظ قرآن در ۴ سال اینده خبر داد.
اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این سازمان از سال 91 تا 94 موفق به جذب یک میلیون و 350 هزار نفر به حفظ قرآن کریم شده است گفت: در چهار سال آینده 1/5 میلیون نفر را به این تعداد خواهیم افزود.

پیش از این حجت‌الاسلام موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف گفته بود که تعداد حافظان کل تربیت شده در فاز اول طرح حفظ قرآن این سازمان کمتر از 50 نفر هستند.

سازمان اوقاف تنها نهاد دولتی بود که پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم با طرحی مدون وارد این میدان شد و در کنار مؤسسات خصوصی مانند بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) مهد قرآن، جامعةالقرآن، مکتب‌القرآن ثارالله، موسسه قرآن و نهج‌البلاغه، امیرالمؤمنین کاشان و... اقدام به تربیت گسترده حافظان قرآن کریم کرده است.

شرفخانی گفته است که عمل به این تعهد در ابتدا دشوار به نظر می‌آمد اما با توجه به علاقه‌مندی مردم به حفظ قرآن کریم، توانستیم فراتر از برنامه عمل کنیم.

طرح ملی حفظ قرآن کریم که در سه صفحه A4 تدوین و به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسیده است؛ 6 سال پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در تیرماه سال 1395 به نهادهای دولتی و مردمی ابلاغ شد.

گفته می‌شود فقدان بودجه مهم‌ترین سد راه اجرای این سند است. پیش از این حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفته بود که تربیت 10 میلیون حافظ قرآن 15 هزار میلیارد بودجه نیاز دارد.

طرح ملی حفظ قرآن کریم در بند 2 اصول و رویکردهای اساسی خود بر تربیت 3/5 میلیون حافظ کل قرآن تا سال 1404 تأکید کرده است./872/102/ب3

ارسال نظرات