۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۷۳۳۴۰
رییس جمهور لبنان:

مناسبات ما با ایران مانع از برقراری روابط با جهان عرب نمی‌شود

رییس جمهور لبنان تاکید کرد روابط این کشور با ایران به گونه‌ای نیست که مانع برقراری روابط عادی با جهان عرب شود.
میشل عون رییس جمهور لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، میشل عون رییس جمهور لبنان در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: ما با ایران روابط عادی و طبیعی داریم و این روابط به گونه‌ای نیست که مانع برقراری روابط عادی با جهان عرب شود.

وی درباره روابط با ایران گفت: ما با ایران روابط عادی و طبیعی داریم و نمایندگی‌های دیپلماتیک میان دو کشور فعال هستند و این روابط به گونه‌ای نیست که مانع برقراری روابط عادی با جهان عرب شود. نکته‌ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، کمک ایران به حزب‌الله در چارچوب سیاست حمایت از مقاومت است و این کمک به جنگ علیه تروریسم در سوریه تبدیل شده که نمی‌دانیم تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور آمریکا افزود: در خاک لبنان یک حکومت وجود دارد که مسوول امنیت شهروندان و گروه‌ها و ضامن حفظ مرزهاست. اما خارج از مرز‌ها بحران‌هایی وجود دارد که تحت کنترل ما نیست و به بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای زیادی بستگی دارد.

عون درباره مسائل داخلی لبنان هم گفت: حل مشکل قانون انتخابات در متن توافقنامه طائف وجود دارد که ما قبلا با آن مخالف بودیم و اینک خواستار اجرای آن هستیم.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: صفحه جدیدی در روابط لبنان و عربستان گشوده شده است. وی تاکید کرد در گفت‌و‌گو‌هایش با ملک سلمان‌‌ همان طور که پیش‌بینی می‌کرد نگرانی و تمایل شدید پادشاه عربستان درباره استقرار امنیت کامل در لبنان و ثبات و شکوفایی این کشور و اتحاد میان طیف‌های مختلف مشهود بود.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، رییس جمهور لبنان خاطرنشان کرد ملک سلمان بار‌ها در گفت‌و‌گو‌ها و دیدارهای خصوصی بر توجه عربستان به لبنان به عنوان نماد همزیستی و روشنفکری تاکید کرده است.

عون گفت: از ملک سلمان چیزی جز «خیرخواهی» برای لبنان ندیده است که این منش را نمی‌توان جز با خیرخواهی پاسخ داد.

وی پیش‌بینی کرد نتایج مثبت سفر به عربستان از طریق تماس‌ها و رایزنی‌های متقابل آینده میان وزارت خانه‌ها کرد وبروز پیدا خواهد کرد.

وی گفت: حتی در صورت بروز دیدگاه‌های متفاوت در آینده درباره بحران‌های منطقه، بدیهی است که روابط عربستان و لبنان عادی باقی بماند وشاهد روند طبیعی باشد./982/ب102/د

ارسال نظرات