۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۳۳۸

گردهمایی مبلغان و روحانیان مستقر استان سمنان در مشهد مقدس برگزار شد

گردهمایی مبلغان و روحانیان مستقر استان سمنان با حضور بیش از 80 روحانی از سراسر این استان، مدیرکل و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی این استان در شهر مشهد مقدس برگزار شد.
گردهمایی روحانیان مستقر استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ظهر امروز در این گردهمایی اظهار داشت: آشنایی جامعه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق و ترویج سبک زندگی اسلامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت شبکه تبلیغی در استان سمنان است.

وی خاطر‌نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در سخنان خود به پنج آسیب عمده اجتماعی اشاره کردند که یکی از مخاطبان عمده این سخنان قطعا شبکه تبلیغی بود که در میان مردم و بدون واسطه با اقشار مختلف مردم در ارتباط هستند.

حجت الاسلام شکری افزود: مبلغان و روحانیان می بایست با عنایت به اهمیت تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مشکلات جامعه مانند طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی و سایر مشکلات اجتماعی و فرهنگی، خود در راستای مقابله با این پدیده‌های اجتماعی و آگاهی مردم پیشگام باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: شبکه تبلیغی به دلیل داشتن پایگاه اجتماعی و مخاطب در اقصی نقاط ایران اسلامی نقش ویژه ای در راستای تبلیغ فرهنگ دینی دارند لیکن باید با برنامه ریزی صحیح و تاکید بر داشته‌های جامعه هدف در راستای شناسایی معضلات اجتماعی و راه‌های مقابله با آنها، اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه نخستین راه مقابله با معضلات اجتماعی شناسایی و احصاء دلایل آن‌ها است، ابراز داشت: یکی از رسالت‌های مهم روحانیان مستقر در روستاها شناسایی و احصاء دلایل معضلات اجتماعی و تلاش برای رفع و رجوع آنها است که ما نیز از روحانیان مستقر استان تقاضا داریم تا نسبت به این مسائل اهتمام وِیژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام شکری افزود: یکی از فلسفه های استقرار روحانی در روستاها در واقع موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به این مهم، سعی دارد تا با تقویت شبکه تبلیغ در راستای مقابله با معضلات اجتماعی موثر واقع شوند.

افزایش طلاق از نگران کننده ترین مشکلات جوامع امروز است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امروز طلاق در استان، یکی از مشکلات عدیده اجتماع است، ابراز داشت: بعضا آمارهایی درباره طلاق از سوی مراجع منتشر می شود که نگران کننده است لیکن باید در راستای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی، برنامه ریزی و اقدام کرد.

حجت الاسلام شکری درباره نقش روحانیان در کاهش طلاق، ابراز داشت: طلاق، تحکیم خانواده، سبک زندگی اسلامی، مصرف بهینه آب، انرژی و مایحتاج زندگی، قنائت، ترویج معنویات در جامعه اسلامی و در بین خانواده‌ها در زمره مسائلی هستند که روحانیان مستقر در روستاهای استان سمنان می بایست به آن عنایت ویژه داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اجتماعی که می تواند در جامعه آثار سوء فراوانی داشته باشد، ترویج شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است که در صورت عدم فرهنگ سازی صحیح می توانند به یک تهدید بدل شوند که به نظر می رسد در این راستا همچنان در کشور اقدامات موثری در برابر میزان هجمه فرهنگی دشمنان، صورت نگرفته است لیکن از شبکه تبلیغی می خواهیم تا در این زمینه فعالیت ویژه ای داشته باشند./977/202/ب3

ارسال نظرات