۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۳۲۸

انتشار بيست‌وششمين شماره فصلنامه «پيوند» در تاجيكستان

بيست‌وششمين شماره فصلنامه «پيوند»، نامه انجمن تاجيكان و فارسي‌زبانان جهان در شهر دوشنبه منتشر شد.
مجله

به گزارش خبرگزاری رسا، بيست‌وششمين شماره فصلنامه «پيوند»، نامه انجمن تاجيكان و فارسي‌زبانان جهان ويژه زمستان 1395 در شهر دوشنبه منتشر شد.

در اين شماره كه همانند گذشته در دو بخش فارسي و سيريليك چاپ مي‌شود، آثار پژوهشگران تاجيك، ايراني و افغانستاني و ديگر فارسي‌زبانان جهان منتشر شده است.

روشن رحمان، سردبير نشريه در سخن آغازين نشريه با نام «زبان ملت ـ هستي ملت» با اشاره به يگانگي زبان مردمان ايران، تاجيكستان و افغانستان نوشته است: «اگرچه در زمان معاصر براي زبان ما، تاجيكي، فارسي، دري، سه اصطلاح به كار مي‌رود، اين معني را ندارد كه آنها سه زبان‏اند، تمام فارس‌زبانان فرهنگ پرور كه در تمام گوشه و كنار دنيا زندگي مي‌كنند، اين سه نام را بايد عزيز دارند و آن را از يكديگر جدا نشمارند».

مقاله شريف كامل‌زاده و ميزرا ملااحمد درباره «زكرياي رازي و آثار او در تاجيكستان»، (صص 68-71) در بخش پيوند به تاريخ و سه قطعه شعر از ابراهيم خدايار با نام‌هاي «گيسوان پريشان، آيينه خانه، تا انتها جاري» (صص 94-96)، يك قطعه شعر از باقر صدري‌نيا (96-97) از ايران در بخش اشعار اين شماره از فصلنامه، به چشم مي‌خورد.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علاقه‌مندان براي اطلاع از مقالات اين شماره از فصلنامه پيوند و فعاليت‌هاي انجمن تاجيكان و فارسي‌زبانان جهان مي توانند به سامانه الكترونيكي مجله به نشاني www.payvandgar.tj مراجعه كنند./982/ب102/د

ارسال نظرات