۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۷۳۳۲۴

دعوت به اعتراض مردمی علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس

مقامات فلسطینی از مردم خاورمیانه خواستند علیه تصمیم دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب آمریکا برای انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی به بیت‌المقدس اعتراض کنند.
بیت المقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد شطایه»، یک مقام ارشد دولت خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه، ۲۱ دی از مردم خاورمیانه خواست با حضور در مساجد و کلیساها اعتراض خود نسبت به این اقدام احتمالی ترامپ اعلام کنند.

وی گفت: مقامات فلسطین از طریق کانا‌ل‌های دیپلماتیک مطلع شده‌اند که ترامپ ممکن است در مراسم آغاز ریاست‌جمهوری خود در روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) چنین تصمیمی را اعلام کند.

شطایه تاکید کرد: این اقدام بسیار خطرناک بوده و عواقب تهدید‌آمیزی در جهت مسیر سیاسی برای مردم ما و آینده آرمان‌های کشورهای مسلمان، عرب و مسیحی در سراسر جهان خواهد داشت.

وی افزود: مقامات فلسطینی این موضوع را در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که روز ۳۰ دی ماه در مالزی برگزار می‌شود، مطرح خواهند کرد.

پیش از این مقامات تعدادی از کشورهای اسلامی چنین اقدامی را گذشتن از خطوط قرمز توصیف و تاکید کرده‌اند که انجام آن پیامدهای خطرناک و فاجعه‌باری در سطح منطقه و جهان خواهد داشت.

به نوشته ایکنا، ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال دهد.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی را اشغال کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات