۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۲۶۶

دبیرکل جدید سازمان ملل عملیات قدس را محکوم کرد

دبیرکل جدید سازمان ملل متحد در راستای خودشیرینی برای صهیونیست ها، عملیات شهادت طلبانه در قدس را محکوم و تاکید کرد که نباید تلاش ها برای از سر گیری مذاکرات سازش متوقف شود.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرکل جدید سازمان ملل متحد در راستای خودشیرینی برای صهیونیست ها، عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی را که منجر به هلاکت 4 نظامی صهیونیستی و زخمی شدن بیش از 15 نفر دیگر شد، محکوم و تاکید کرد که نباید تلاش ها برای از سر گیری مذاکرات سازش متوقف شود.

"استفان دوگاریک" سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد که آنتونیو گوترش «حمله تروریستی توسط یک مهاجم فلسطینی را محکوم کرد.»

وی با اشاره به اینکه «خشونت و تروریسم کمکی به دستیابی به راهی برای حل منازعه اسرائیلی ـ فلسطینی نمی کند» اعلام کرد که «باید تمامی مسؤولان این اقدامات به دستگاه قضایی تحویل داده شوند، تا محکوم و تبعید شوند.»

گوترش تاکید کرد که نباید این اقدامات منجر به عدم پایبندی به تعهدات جدید در راستای از سر گیری گفت وگوها میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی شود.

این در حالی است که یک شهادت طلب فلسطینی به نام "فادی قنبر" دیروز یکشنبه با کامیون خود گروهی از نظامیان صهیونیست را در محله جبل المکبر قدس اشغالی زیر گرفت که در نتیجه آن 4 نفر از آنها به هلاکت رسیده و دست کم 15 نفر دیگر هم زخمی شدند. مجری این عملیات نیز در اثر تیراندازی یک شهرک نشین صهیونیست به شهادت رسید.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عملیات مقاومتی مذکور به فاصله چند روز قبل از برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در پاریس اتفاق افتاد که قرار است در تاریخ 15 ژانویه جاری و با محوریت صلح در منطقه خاورمیانه برگزار شود. گفته می شود 70 کشور جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از تصویب قطعنامه محکومیت شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مخالفت خود با مشارکت در این کنفرانس را اعلام کرد.

گفتنی است که مذاکرات سازش از آوریل سال 2014 به خاطر تداوم شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی و عدم آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی بازداشت شده در مرحله قبل از امضای توافقنامه اسلو، به حالت تعلیق درآمده است و هر کدام از طرفین فلسطینی و صهیونیستی طرف دیگر را عامل به بن بست رسیدن مذاکرات معرفی می کنند./980/ب102/د

ارسال نظرات