۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۳۲۶۴

تأکید گروه های مختلف فلسطینی بر تشکیل دوباره «شورای ملی فلسطین»

در جلسه مقدماتی که گروه‌های مختلف فلسطینی در راستای برگزاری نشست شورای ملی فلسطین در بیروت برگزار کردند بر تشکیل دوباره این شورا تأکید شد.
پرچم فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست مقدماتی در راستای برگزاری شورای ملی فلسطین سه‌شنبه (دیروز) در بیروت آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

«ماهر الطاهر» مسؤول روابط سیاسی جبهه ملی برای آزادی فلسطین به شبکه «المیادین» گفت: ما از پیشنهاد برگزاری شورای ملی در خارج از فلسطین و به دور از رژیم اشغالگر حمایت می‌کنیم.

وی پس از جلسه سه شنبه شب در مقر سفارت فلسطین در بیروت که با هدف مشخص کردن تعداد اعضای شورای ملی و مکان و زمان آن برگزار شد گفت: پیشنهاد می‌کنیم نشست شورای ملی فلسطین در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شود.

الطاهر تأکید کرد اهمیت جلسات مقدماتی برای نشست شورای ملی فلسطین همان دلیل مشارکت حماس و جهاد اسلامی است و همگی در این جلسه در بیروت شرکت کرده‌اند و اگر در رام‌الله بود همه نمی توانستند حضور یابند.

«عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح نیز گفت: اختلافات در نظام سیاسی فلسطین مانع از تشکیل دوباره شورای ملی فلسطین شده است؛ همگی امروز بر تشکیل دوباره شورای ملی فلسطین با توافق و انتخاب تأکید کردند زیرا برگزاری انتخابات ممکن نیست.

الاحمد در ادامه تأکید کرد: همگی با تکیه بر سند 2006 به عنوان یک برنامه کار ملی تأکید کردند و فتح از تمام تغییراتی که منطبق با وحدت ملی باشد، استقبال می‌کند.

در سال 2006 سندی در خصوص انتخابات قانونگذاری سال 2006 به امضای احزاب و گروه های فلسطینی رسید.

وی وضعیت جهان عرب را در برترین مراحل ضعف و اختلاف خود قرار دارد اما آرمان از نظر بین المللی و بر خلاف وضعیت کشورهای عربی، در بهترین حالت خود است.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به «المیادین» گفت حماس از سال 2005 با ورود به سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» موافقت کرد و اکنون نیز با توجه به شرایط با مشارکت در نشست مقدماتی شورای ملی فلسطین در بیروت موافقت کرده است.

به نوشته فارس، وی افزود: توافق «اسلو» تمام شد و بر نشست بیروت با هدف تشکیل دوباره شورای ملی فلسطین و نیز بازساخت سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» تأکید کردیم.

وی از جنبش فتح و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست «نرمی» لازم برای پایان دادن به اختلافات و نیز رسیدن به توافقات را انجام دهند و در ادامه بر ضرورت وحدت فلسطینی‌ها پیرامون گزینه مقاومت تأکید کرد./980/ب102/د

ارسال نظرات