۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۷۳۲۱۷
امام‌جمعه مرودشت خواستار شد؛

کمک خیران به ساخت مدرسه علمیه خواهران شهرستان مرودشت

امام‌جمعه مرودشت از مردم خواست کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیر نقدی به هیأت امنای این پروژه تحویل دهند تا هرچه سریع‌تر با افتتاح آن شاهد تربیت دانش‌آموختگانی باشیم که بتوانند به کاهش معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه کمک کنند.
حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه مرودشت

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی، امام‌جمعه مرودشت، در نشست هیأت‌ امنای حوزه علمیه خواهران فاطمة‌الزهرا(س) این شهرستان گفت: به حق اگر عالمی از دنیا برود شکافی در عالم اسلام ایجاد می‌شود که به این سادگی جای وی پر نخواهد شد.

وی از آیت‌الله هاشمی به‌عنوان شخصیت برجسته و تأثیرگذار نهضت اسلامی یاد کرد و افزود: وی وارسته‌ای انقلابی و مذهبی بود که در نخستین روزهای نهضت، همراه امام و در طول انقلاب اسلامی همگام با رهبری گام برمی‌داشت و هیچ‌گاه از بدنه انقلاب و نظام جدا نشد.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی در حقیقت چهره‌ای مقاوم و استوار بود، هر چند که در بعضی از نظریات و دیدگاه‌هایش با مقام معظم رهبری متفاوت بود اما این اختلاف‌نظرها باعث نشد از ایشان جدا شود.

وی از آیت‌الله هاشمی به‌عنوان فردی صبور و با سعه‌صدر بسیار یاد کرد و بیان داشت: این شخصیت برجسته بدترین تهمت‌ها و افتراها و تخریب‌ها را تا آخرین روزهای حیات به خاطر مردم و ارزش‌های دینی و انقلابی تحمل کرد.

رئیس هیأت امنای حوزه علمیه شهرستان مرودشت در ادامه خواستار تلاش همگان به‌ویژه خیران و نیکوکاران در راستای کمک به ساخت حوزه علمیه خواهران این شهرستان شد و تصریح کرد: کلنگ این حوزه مدت‌ها است در زمینی به مساحت 2 هزار و 600 مترمربع به زمین زده ‌شده و تاکنون به علت کمبود اعتبار و نقدینگی فقط به مرحله فونداسیون رسیده است که اگر این‌چنین پیشرفت فیزیکی داشته باشیم، ساخت آن سال‌ها به طول می‌انجامد.

امام‌جمعه مرودشت از مردم خیر و نیک‌اندیش خواست کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیر نقدی به مسؤولان و هیأت امنای این پروژه تحویل دهند تا هرچه سریع‌تر با افتتاح آن شاهد تربیت دانش‌آموختگانی باشیم که بتوانند به کاهش معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه کمک کنند.

امام‌جمعه مرودشت با بیان اینکه درس‌های این حوزه کاربردی و بر اساس مسائل و مباحث روز است و موجب تربیت مبلغان دینی خوب و تأثیرگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: از بین 14 شرکت‌کننده در کلاس‌های سطح 3 حوزه علمیه این استان، 9 نفر از فارغ‌التحصیلان سطح 2 حوزه علمیه شهرستان مرودشت هستند.

وی اضافه کرد: بهترین حرکت تبلیغی، انتقال مباحث دینی و اخلاقی از طریق حوزه علمیه خواهران است که به‌یقین اگر زنان ما در مسیر دین و عفت قرار گیرند، جامعه از بسیاری از معضلات اجتماعی نجات پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی بیان کرد: حوزه علمیه شهرستان مرودشت از اساتید و تیم کارشناسی توانمندی برخوردار است که توانسته برای نخستین‌بار 21 خواهر طلبه در سطح 2 فارغ‌التحصیل داشته باشد و اکنون نیز 122 طلبه در حال تحصیل دارد./۹۱۹/102/ب3

ارسال نظرات