۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۷۳۲۱۵
محسن رضایی در کاشان:

آیت الله هاشمی روز آخر عمرش حال عجیب و متفاوتی داشت

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم ايران امروز با حضور باشكوه خود در مراسم تشييع آيت الله هاشمي رفسنجاني، ولايت پذيري خود را نشان دادند و بر ارزش هاي انقلاب تأكيد كردند.
محسن رضايي محسن رضايي مراسم ترحيم آيت الله هاشمي رفسنجاني در كاشان مراسم ترحيم آيت الله هاشمي رفسنجاني در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، محسن رضايي سه شنبه شب، در مراسم ترحيم آيت الله هاشمي رفسنجاني كه در مسجد صادقيه خيابان محتشم كاشان برگزارشد با تقدير از مردم ايران براي حضور در مراسم با شكوه تشييع يار امام و رهبري، گفت: ما امروز يكي از اركان انقلاب اسلامي را از دست داديم.

به گفته وي، روح بلند آيت الله هاشمي رفسنجاني كه هميشه درسختي ها، يار و ياور امام و رهبر معظم انقلاب بود، امروز از ميان ما پركشيده و به ملكوت اعلی رفته است.

رضايي اظهارداشت: اگر ملت بزرگ و قدرشناس ما در اين دو روز از شهرستان ها و استانهاي سراسر كشور به تهران آمدند و با ايشان وداع كردند و امروز در مراسم تشييع جناره شركت كردند، بيانگر وابستگي عميق بين مردم و مسؤولان نظام جمهوري ايران است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني را حادثه جانكاه و غافل گيرانه اي خواند و عنوان كرد: هيچ سابقه اي از بيماري در وجود آيت الله هاشمي رفسنجاني نبود، چرا كه ساعت 10 تا 12 ظهر يكشنبه جلسه كميسيون زير بنايي مجمع تشخيص به رياست ايشان با موضوع كمبود انرژي برق در كشور و تأمين 7 هزار مگاوات برق جديد به ارزش 5 ميليارد يورو و 5 ميليارد يورو براي توزيع اين ميزان انرژي براي نيازهاي مردم در 5 سال آينده برگزار شد.

رضايي ادامه داد: آيت الله هاشمي رفسنجاني روز يكشنبه حال عجيب و متفاوتي با روزهاي ديگر داشت و بر مسأله وحدت و همراهي با رهبري و انسجام در درون قواي سه گانه و با تبعيت از رهبري تأكيد مي‌كرد تا بتوان كارهاي بزرگي انجام داد.   

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تشيع جناره باشكوه آيت الله هاشمي رفسنجاني امروز توسط مردم، پوشش رسانه ملي، حضور مراجع و علما به ويژه پيام روح بخش رهبر معظم انقلاب نشان داد اگر همه با هم باشيم و اتحاد و انسجام داشته باشيم و در راه امام و رهبري و انقلاب حركت كنيم هيچ قدرتي توان مقابله ما را نخواهد داشت.

وي ادامه داد: شايد اين نمايش با شكوه ملت ايران در تشييع جناره آيت الله هاشمي رفسنجاني بتواند يك بار ديگر ما را به آن وحدت و برادري و انقلابي گري و مجاهدتي كه در دهه اول انقلاب در جامعه وجود داشت برگرداند و شكاف ها را به يكديگر نزديك كند و پشت سر رهبر انقلاب و براساس ارزشهاي اصيل انقلاب راه و مسير خود را ادامه بدهيم.

رضايي از آيت الله هاشمي رفسنجاني بعنوان يك مجاهد نستوه و يك مبارزه خستگي ناپذير نام برد و عنوان كرد: آيت الله هاشمي رفسنجاني شخصيتي بود كه همه وجود خودش را براي نظام جمهوري اسلامي ايران تقديم كرده بود و هيچ شرايط سختي را در انقلاب نمي توان ديد كه آيت الله هاشمي رفسنجاني در آن شرايط سخت حضور نداشته باشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: آيت الله هاشمي رفسنجاني قبل از انقلاب در حوادث سخت ستمشاهي و زندانها و استبداد و اختناق و شكنجه ها حضور داشت و در روزهاي سخت پيروزي انقلاب و حكومت نظامي درتهران و حمله به دانشگاه تهران محل تحصن سران انقلاب و هنگام ورود امام و در سالهاي اول پيروزي انقلاب كه كودتاچيان و منافقين و تروريست ها در تهران و كردستان و سيستان و بلوچستان آرامش را از كشور سلب كرده بودند ايشان حضور داشت.

رضايي گفت: هاشمي رفسنجاني در8 سال دفاع مقدس در وداع آسماني با امام راحل و انتخاب جانشين صالح امام و در روزهاي آخر عمر هركجا سختي و مشقت بوده است حضور داشته و همراهي كرده و نقش تعيين كننده اي داشته داشت.

رضايي با اشاره به آيه 69 سوره مباركه نساء كه مي فرمايد «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا» گفت: آنهايي كه اطاعت خدا و رسول خدا را مي‌كنند با كساني كه خداي متعال به آنها نعمت بزرگ انبياء، صديقين، شهدا و صالحين را داده است هم خانواده و با هم هستند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به واژه رفيق در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، گفت: رفاقت و برادري نيز جزو ارزش هاي انقلاب اسلامي است و اين برادري در راه خدا و در راه اطاعت از احكام الهي و سنت رسول اكرم(ص) و مسير ائمه اطهار(ع) است.

رضايي با بيان اين كه همانگونه كه مؤمنين ‹‹اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّار››ِهستند و جدي هم هست، عنوان كرد: دشمني ما با آمريكا شوخي بردار نيست و مبارزه ما عليه استكبار و استعمار يك مسأله لفظي نيست بلكه جدي است همانگونه كه ‹‹رُحَماءُ بَينَهُم›› هم يك مسأله واقعي و حقيقي ما است و اين دو روي سكه ايمان و مجاهدت في سبيل الله هستند.

 وي با اشاره به اين كه در سيماي رهبر معظم انقلاب مي توان اين دو بعد را به خوبي مشاهده كرد، اظهارداشت: رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني فرصت خوبي است كه ما به هر دو بعد اجتماعي بيانديشيم، يعني هم با دشمنان خودمان جدي باشيم و سهل انگاري نكنيم و هم با دوستان خود در جبهه انقلاب و در نظام جمهوري اسلامي رفاقت و برادري خود را حفظ كنيم كه اين دو بعد ايمان است.     

به گفته وي اين مرد بزرگ نشان داد اعتبار همه ما به ادامه راه انقلاب و دلسوزي و فداكاري و پركاري و تلاش براي اين است كه انقلاب به همه اهداف خودش برسد و آرمانهاي انقلاب اسلامي تحقق يابد.

رضايي آزادگي و صراحت را از ويژگي هاي آيت الله هاشمي عنوان كرد و خاطرنشان كرد: آيت الله هاشمي رفسنجاني نظرات خودش را هم در زمان حيات امام و هم بعد از آن مي گفت، اما اين صراحت هيچ گاه وارد مسير ضد انقلاب و دشمنان ملت ايران نشد، چرا كه به رهبري و ولايت عميقا اعتقاد داشت و نظر خود را بيان مي كرد و از رهبري تبعيت داشت و من به ياد ندارم از فرمايشات امام و رهبري تبعيت نكرده باشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آيت الله هاشمي رفسنجاني نظراتي داشت كه آن را بيان مي‌كرد اما درعين حال تابع بود و در مسير حركت مي‌كرد، از اين رو زندگي آيت الله هاشمي رفسنجاني يك مدلي از سياست ورزي و حركت در مسير انقلاب بود و همه بايد براي ايجاد وحدت و برادري تلاش كنيم و در مسير انقلاب حركت كنيم.

لام به ذكر است، مجلس ترحيم آيت الله هاشمي رفسنجاني سه شنبه شب از سوي آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان با حضور گسترده مردم ولايت مدار در مسجد صادقيه اين شهرستان برگزارشد./1307/پ201/ج

ارسال نظرات