۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۱۵۲
امام جمعه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت برگزاری مراسم یادبود در راستای قدردانی از شخصیت های انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمن عابدینی گفت: وظیفه داریم قدردان شخصیت های انقلاب باشیم و یادشان را گرامی بداریم و باید در استان قزوین مراسمی در شأن آیت الله هاشمی، شخصیت برجسته انقلاب برگزار شود و همه مردم در آن شرکت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت یاد مجاهد نستوه و یار دیرین امام راحل حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در دفتر امام جمعه استان برگزار شد گفت: برخی ویژگی های یار دیرین امام منحصر بفرد بود که باید آن را در مجالس بازگو کنیم تا الگوی دیگران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: آیت الله رفسنجانی در زمانی که طلبه جوانی بود کتاب زندگی امیر کبیر را نوشت و با این کار به ذخایر سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور افزود و در شرایطی که کسی با نام امیر کبیر آشنا نبود این شخصیت را معرفی کرد.

وی افزود: ایشان همچنین موضوع فلسطین را در اذهان زنده کرد و کتابی در این مورد نوشت و این دو کتاب در روشنگری مردم جامعه نقش بی بدیلی داشت و شاید ما از این خصلت ها غفلت کرده‌ایم.

امام جمعه استان اظهار کرد: اهتمام به نبرد مسلحانه از سوی ایشان در بدترین شرایط خفقان رژیم ستم شاهی مطرح شد و به مبارزان جسارت داد و این ابتکار عمل توانست جرقه های انقلاب را در بطن جامعه روشن کند.

وی ادامه داد: خلاقیت و جسارت هاشمی رفسنجانی موجب شد تا حوزه‌های علمیه جرات کنند به سایر امور هم بپردازند و طلاب جوان انگیزه تحرک سیاسی پیدا کردند و سخنان این یار امام در مراسم به خاک سپاری آیت الله کاشانی در مورد استعمار بی نظیر بود و روشنگری کرد.

کارشناس حوزوی بیان کرد: آیت الله رفسنجانی در سوق دادن حوزه‌های علمیه به سوی امام راحل تأثیرگذار بود و نقش دانایی محوری در روشنگری مردم هم داشت و با همه اختلاف سلیقه ها وقتی سخن به رهبری می‌رسید ایشان تبعیت خود را نشان می‌داد که موضوع ارزشمندی است.

وی تأکید کرد: هاشمی رفسنجانی با بیش از نیم قرن خدمت در راه انقلاب اسلامی مشقت و سختی های زیادی را در دوران ستم شاهی متحمل شد و در شرایط رعب و ترس و وحشت با استقامت بی‌نظیر خود درس مقاومت را بخوبی به دیگران آموخت.

برگزاری مراسم یاد بود آیت الله هاشمی رفسجانی در قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: وظیفه داریم قدردان شخصیت های انقلاب باشیم و یادشان را گرامی بداریم و باید در استان مراسمی در شأن این شخصیت برجسته انقلاب برگزار شود و همه مردم در آن شرکت کنند.

وی در پایان گفت: باید یاران انقلاب را ارج بنهیم و در معرفی ابعاد ناشناخته شخصیت آنها بکوشیم تا نسل جوان با ارزشهای اسلامی و چهره‌های انقلابی بیشتر آشنا شود./853/102/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات