۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۱۴۸
امام جمعه اقبالیه:

حل مشکلات مؤمنان از مقدس‌ترین خدمات در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام فاطمیان گفت: باز کردن گره مشکلات مردم از مهم‌ترین توفیقات الهی بوده و از مقدس‌ترین خدمات در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه استان قزوین در جمع خیرین استان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، به شرکت در کارهای خیر اشاره کرد و گفت: خیران با دستان با سخاوت خود اقدامات ماندگار و ارزشمندی به یادگار گذاشته‌اند که چنین افرادی نزدیک‌ترین فرد به خداوند هستند و این حرکت ارزشمند موجب می‌شود خیران به بهشت نزدیک‌ تر شوند.

حجت الاسلام فاطمیان ابراز کرد: باز کردن گره مشکلات مردم از مهم‌ترین توفیقات الهی بوده و از مقدس‌ترین خدمات در جامعه اسلامی است.

وی افزود: خیران می‌توانند با رفع مشکلات مادی آموزش و پرورش و با تأمین تجهیزات و امکانات، آنان را یاری کنند تا مسؤولان این نهاد هم با خیال راحت در تربیت دانش‌آموزانی خلاق، ایده‌ پرداز و آینده‌ نگر گام بردارند.

خیران سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند

استاد حوزه علمیه قزوین خیران را از جمله سرمایه‌های اجتماعی جامعه ذکر کرد و یادآور شد: ارزش سرمایه‌های اجتماعی بسیار بالاتر و والاتر از منابع مالی است.

وی ادامه داد:  کار خوب را همه دوست دارند و می‌پسندند، زیرا گرایش فطری انسان به کار خیر و گریختن از کار بد است، اما گاهی از آثار و برکات کار خوب می‌تواند انگیزه در شخص را افزایش داده و او را به انجام بیشتر و بهتر کار نیک تشویق کند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه اظهار داشت: کار خیر و نیکی به دیگران در قالب عمل صالح موجب نورانیت در قیامت می‌شود.

وی در پایان گفت: انسان لازم نیست که برای انجام کار خیر کارهای سنگینی را انجام دهد، زیرا خیر رسانی به دیگران می‌توان به خوشرویی و لبخند در برابر دیگران اشاره کرد./853/

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات