۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۰۱۷
استاندار خوزستان:

آیت الله هاشمی رفسنجانی عزت خود را برای ایران سربلند هزینه کرد

استاندار خوزستان با اشاره به خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انقلابی اسلامی، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی محبوبیت و عزت خود را برای ایران سربلند و توسعه یافته هزینه کرد.
استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در مراسم عزاداری و سوگواری که به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در حسینیه بقیه الله اهواز برگزار شد، با تسلیت وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز داشت: وی یکی از استوانه های انقلاب اسلامی، شاگرد صِدیق امام راحل(ره) و یار دیرین رهبرمعظم انقلاب است که از ابتدای مبارزات امام امت با رژیم پهلوی در کنار وی به عنوان شاگرد پیرو حضور داشت.

استاندار خوزستان با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی از سابقان انقلاب اسلامی در بذل جان، مال و خانواده و پذیرش خطرها بود، اظهار داشت: زندان و انواع شکنجه را برای انقلاب اسلامی به جان خرید و با توکل به خدا به حرکت خود ادامه داده و شاهد نقش مؤثر وی در پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

این مقام مسؤول با بیان این که آیت الله هاشمی در تثبیت و استقرار نظام اسلامی، فرماندهی و مدیریت جنگ تحمیلی نقشی بی بدیل داشت، گفت: اعتماد کم نظیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب به آیت الله هاشمی از سرمایه هایی بود که به واسطه آنها وی در مقاطع مختلف مدیریتی به صورت جدی اثرگذار شده و منشأ تحولات بی شماری در کشور بود.

شریعتی با اشاره به خرابی ها و عقب ماندگی های کشور به واسطه جنگ تحمیلی و ستم های رژیم شاهنشاهی، ابراز کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در کسوت رییس جمهور فعالیت هایی انجام و محبوبیت و عزت خود را برای ایران سربلند و توسعه یافته هزینه کرد.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی تلاش کرد تا شعار و خط فکر امام راحل را که همانا «ولایت فقیه، اسلام سیاسی و حضور اسلام در مسائل سیاسی و اجتماعی» است، به اثبات برساند؛ چرا که بسیاری از مخالفان، دشمنان و اسلام نماها مدعی عدم هدایت جامعه به وسیله اسلام هستند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی تلاش کرد تا به جهانیان ثابت کند که اسلام برای اداره و تکامل جامعه برنامه دارد که رهبرمعظم انقلاب در بیان ویژگی های وی به سخت کوشی، پرکاری، همت بلند و نترسیدن از کارهای بزرگ اشاره می کند.

این مقام مسؤول تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در این مسیر را از ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و افزود: وی به نظریات امام راحل در عمل تمکین و در عین حال نظریات خود را بیان می کرد./203/9456/ب1

ارسال نظرات